Mina fina ungar ska få sovsäckar. Den äldre är nybliven scout och familjen är hyggligt flitiga sovsäcksanvändare i båt och i tält. Nu har barnen (5 och 8) billiga sommarsäckar från Classe, men de duger verkligen bara under sommaren. Jag vill förlänga säsongen i båda ändar av sommaren och kikar på säckar.
Om man tänker sig användande ner mot 0 grader, vad är rimlig vikt? Eftersom den ömma modern har dille på att tvätta säckarna efter varje användning föreställer jag mig att syntet är det rätta för oss.
Kvalitetsmässigt söker vi något bättre än Classe och Biltema, men det behöver inte vara toppklass.
Pris då? Lite oklart. Det beror på vad vi måste betala för att bli nöjda, men budgeten är begränsad.
Tacksam för både köpråd och direkta tips!
Anders
Om man tänker sig användande ner mot 0 grader, vad är rimlig vikt? Eftersom den ömma modern har dille på att tvätta säckarna efter varje användning föreställer jag mig att syntet är det rätta för oss.
Kvalitetsmässigt söker vi något bättre än Classe och Biltema, men det behöver inte vara toppklass.
Pris då? Lite oklart. Det beror på vad vi måste betala för att bli nöjda, men budgeten är begränsad.
Tacksam för både köpråd och direkta tips!
Anders