• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

3-lagers GoreTex, small sizes

Hejsan!

Undrar vad ni tjejer har pa er? Jag letar en 3lagers goretexjacka, men tycker inte det finns sa mycket att valja pa.. tips emottages tacksamt!!
har annars provat en summiter, alltsa millet, och det verkar okej, men e bara 2lagers. erfarenhet av den jackan? erfarenhet av Eider Comita?

snalla, tipsa mig nu!!! =))

Tack pa forhand!!

Sara

Tjejen har en Haglöfjacka. Hon är tre äpplen hög (160 cm) och den är hon nöjd med i alla fall. Tror dock att det är vettigast om du kollar runt lite i affärer själv. Det är trots allt du själv som skall trivas i den och ingen annan.

Lycka till.

En länk till jackan kanske är vettigt också.....

http://www.haglofs.se/bild_p/7194pb.jpg
[Ändrat av Öhrn 2004-02-01 kl 18:59]

Inget kanontips kanske men TNF´s tjejkläder brukar vara mkt små i storlekarna. I övrigt så har de flesta märken bra tjejkläder men tyvärr så hamnar inte dessa kläder i butikerna. Om detta beror på att det oftast jobbar män i friluftsbutikerna låter jag vara osagt men tänkbart är det. Gå in till närmaste affär och ställ lite krav!

Lycka till
Tomas

Arct...

...eryx? Jag tycker att deras modeller verkar som gjorda för mindre människor ;-) Har ännu inte hittat någon jacka som passar mig storleksmässigt - utan allt verkar vara för litet!

Testa dom kanske?

/MVH , Calle

Hejsan,

Mitt ex var 153,5 cm i strumplästen och hade också väldigt stora problem att hitta GT-jacka. Hon hittade en Haglöfs T-mark som passade, den är ju visserligen 2-lagers den också.
Addnature har ju en del dammodeller t.ex. Women's Alpinist Alloy Jacket för 3500, tyvärr finns den då bara i turkost(ocean som de kallar den).

//Ola

jo, arcteryx..

.. har en del bra modeller, men ska jag kopa en san jacka har jag ju inte rad med spagettin de narmaste veckorna, an mindre olen pa afterskin.. ;) nej, men jag tycker de ar lite val dyra, faktiskt.

kan nog stamma att det finns dammodeller, men att affarerna valjer att inte ta in dem, av olika anledningar som man ju kan spekulera vidare i.. synd ar det iaf!

naja, ska kolla lite mera, tack for alla tips hittills!

Sara

ps. har sett bade haglofs och bergans klader, de verkar finnas i bra storlekar och verkar sjyssta, men har i frankrike har dom inte fattat att dom ska ta hem natt annat an millet, arcteryx, TNF och eider.......

Hej!

Vet inte om det är något för dig men på sasquatch.se säljer de Tierra Cassinridge för 2500:- bra pris om inte annat.

Haglöf och Bergans GTX-kläder kan du hitta på:
http://www.skovdenatur.nu/index.asp

Om du vill ha paketet skickat till utlandet är det bara att ringa och prata med dem. Kolla runt på sidan så hittar du tele nummer osv.

Vet inte hur de nya Haglöf jackorna sitter men tjejen reklamerade sina 2 år gammla byxor för ett tag sedan och hon är en sto 36:a, byxorna som hon fick tillbaka var oxå i sto 36 men de är nog inte uppsydda enligt svenska mått längre, utan snarare små asiater, så hon fick gå upp till sto 38. Förmodar att årets modeller inte blivit större i alla fall. Så förslag om du skall beställa och inte kan pröva sto. kolla upp dina mått vad gäller armlängd osv.

Lycka till

Jag vet inte om någon blir gladare för det. Men i helgen (fre/lör, kanske fler dagar?) såldes den till 45% rabatt i tierra butiken på Vasagatan här i Stockholm. Bara så ni vet. ;)

Jag har en North Face mountain light parka som jag är nöjd med. Har haft den nu i snart tre år. Det som är negativt med den är att kardborrarna är riktigt dåliga.

Hej,

jag har en trelagers Tierra-jacka dammodell som jag är jättenöjd med. Det är i o f s några år sedan jag köpte den, men Tierra var åtminstone då en av då som hade dam-modeller och dessutom var de något billigare än övriga märken. De har också varit bra vad det gäller reklammationer, jag fick en ny jacka efter ett år då det var någon sorts fabrikationsfel på den första.

Kolla på nätet oxå, Mountain Equipment of Canada har hela sortimentet på e-butik och extremt billiga friluftskläder och gortex-kläder på eget märke. Min kille köpte en tre-lagers gortex när vi var där som han är jättenöjd med. Jag har kollat in ett par nya trelagers gortex-brallor (midjemodell) hos dom som kostar ca 750 kr. Billigare än så blir det väl knappast inte?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg