Hej! Jag, min sambo och svärföräldrarna hade tänkt ta oss till lapplandsfjällen v29 för lite vandring. Sambon har tjatat länge om detta så nu får det bli av.. Har försökt läsa mig till lite lämpliga rutter, men antingen är de på tok för långa, eller så är det från A till B. Förutsättningarna är nämligen att vi kommer komma upp med bil, som vi gärna börjar och slutar vandringen vid.. Utgå från Kvikkjokk har funnits i tankarna, och Kungsleden. . Sen är det stopp i stort sett.. Någon som har något bra förslag? Både jag och svärfar är yrkesofficerare så jag skulle hävda att vi är någorlunda vana vid sån här sorts vandring, dock är damerna inte lika erfarna.. Har själv vandrat 12 mil på 4 dagar i Abisko, med militärpacke på dryga 30kg, men skulle gärna upp igen för att hinna njuta lite mer av landskapet. Dock är Abisko så fruktansvärt långt norrut.. iofs bara en bråkdel extra rent procentuellt eftersom vi utgår från Uppsala.
Förutsättningar:
Helst utgå från A och sluta på A (om de ej finns lämplig båt/bussförbindelse från punkt B)
2-4 dagar (tanken är att tälta)
Viktigaste av allt, vacker natur och höga berg.
Någorlunda lättvandrat.
Tanken är senare att rulla vidare in i Norge för andra äventyr.
Tacksam för alla tips som kan ges.
Förutsättningar:
Helst utgå från A och sluta på A (om de ej finns lämplig båt/bussförbindelse från punkt B)
2-4 dagar (tanken är att tälta)
Viktigaste av allt, vacker natur och höga berg.
Någorlunda lättvandrat.
Tanken är senare att rulla vidare in i Norge för andra äventyr.
Tacksam för alla tips som kan ges.