2007 var lätt att svara på!
Maj: 3 dagar på Östgötaleden, övningstur
Juni, början juli, två turer i Pyreneerna, 16 resp. 5 dagar.
Juli slutet: Dovrefjell+Reinheimen, 7 dagar
Augusti, slutet+ ngn dag i september: Modane- Runt Mt thabor i Frankrike, genom Val Troncea i Italien-Oulx, 11 dagar.
2008? Har funderat vagt på ett par skotska turer i maj. Svårt när man inte alls är förtrogen!
Ogillar också att resa med returbiljett.
VIll göra en vända i Alperna och en i Pyreneerna. Blir alpturen sent på säsongen kan det vara dags för återbesök i Östalperna, där jag inte gått sen c:a 1993. Valmalenco? (senaste besök 1991). Le Orobie, Bergamos alper (senast 1992)? Varsin sida av Valtellina, m a o.
Men jag är på intet vis färdig med Väst!
Pyreneerna, vill fortsätta göra kortare turer med helst varenda natt i tält. Fjolårets nio dagar i och kring Andorra var kanon! Fast efter fem somrar börjar det bli ont om ideer.
Hoppas iaf som pensionär kunna utnyttja den fantastiska årstiden i skiftet augusti/september.
Fjäll? Inte varit norr om Polcirkeln sen 1998, och kan hela Sydnorge från Finse till Trollheimen. Kunde kombinera Vindelfjällen (utanför lederna, enligt Grundsten), Ranafjellene, Saltfjellet och via Sulis mot det inre av Padjelanta. Sverige, minsann, mitt åttonde land,
där jag gått mindre (12 dagar) än i Andorra (mest, förstås; Italien, Frankrike och Norge).