Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pratig artikel tycker jag, de var väl just bara sex personer där, men artikeln tror att de tältade på fel plats p g a att det rådde konkurrens om tältplatserna så andra hade tagit de bättre och säkrare platserna.
Sakligt och fruktansvärt, framstår som om de inte hade haft en chans i C3, med största sannolikhet tältade de just där alla andra hade tältat på en yta som ansetts någorlunda säker så länge ispelaren inte lossnade.
Ogillade det föregående inlägget på Everstnet, för att att det påstod att de tältat på fel ställe p g a trängseln på berget, eftersom det inte var någon trängsel implicerade ju det ett inkompetent val av tältplats och det tror jag inte på.
Tack till Tim Mosedale för en klar redogörelse ang. sakförhâllanden, och sárskilt för att klart understryka att detta kunde hänt vem som helst och hade inte med de omkomnas kompetens att göra.
Mina tankar gàr till de omkomnas anhöriga, nära och kära.
Tack till Tim Mosedale för en klar redogörelse ang. sakförhâllanden, och sárskilt för att klart understryka att detta kunde hänt vem som helst och hade inte med de omkomnas kompetens att göra.
Ja, mycket bra med klargörandet angående kompetens.
Utöver tankarna till vänner och anhöriga till de omkomna, även till Andreas. Måste vara mycket tungt att vara ensam kvar efter en sån här händelse.
En liten, liten tröst mitt i tragedin är att han är i gott sällskap i väntan på flyg ut från Lukla. Dimman ligger tät, så inga plan kan lyfta. En kanadensisk väns fru är också i Lukla. Hon och Andreas har slagit följe och väntar båda på flyg ut. Att ha någon att prata med kan vara guld värt i en situation som denna.