Att försöka lära den här hunden att sova någon annanstans än där den önskar är nog möjligt (även om det lär gå åt mer än två tältpinnar...) men en betydligt större utmaning än att bära lite extra tältvikt... En vinthund har en tendens att vara lite självständigare än många andra raser, för att inte säga bekväm. Hundens visserligen varma men ganska tunna päls gör dessutom att han plågas av myggen, ännu en anledning till att låta honom sova mer skyddat än i absiden.
Vikten är annars det som gör mig lite tveksam till Keron, fast alternativet Nammatj 3GT är nästan lika tungt. Fast den utförliga argumentationen om innerväggens slutning har nog gjort att jag slutligen fastnat för Keron 3, som det känns nu. Sedan är det väldigt tilltalande med två ingångar, nog det tyngsta argumentet för Keron.
Vikten är annars det som gör mig lite tveksam till Keron, fast alternativet Nammatj 3GT är nästan lika tungt. Fast den utförliga argumentationen om innerväggens slutning har nog gjort att jag slutligen fastnat för Keron 3, som det känns nu. Sedan är det väldigt tilltalande med två ingångar, nog det tyngsta argumentet för Keron.