Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Min dotter vill vandra - hurra+ÄNTLIGEN!!!! Men nu kommer frågan - var hittar hon vandringskompisar? Hon är 16 o blir 17. Finns det ungdomsgäng som går tillsammans som hon kan haka på/föreningar eller liknande?
Jag är sjutton och vandrar, tycker frågan är lite vid. Var vill hon vandra? Vill hon gå med folk hon känner eller spelar det ingen roll? I vilket område bor ni?
Visst finns det! Jag är 23 och min flickvän är 22, sen vandrar vi med andra vänner i samma ålder också. Stockholmare som vandrar mycket sörmlandsled och siktar på en fjälltur till hösten!
Vill bara kommentera detta lite! Har jämnåriga kompisar att vandra med, så det är inget problem i sig. (Jag själv är 20) Men satt och diskuterade just fjällvandring med en annan av mina bekanta. Den första frågan jag fick när jag sa fjällvandring var: "Med musik då eller?"
Det var det enda hon kunde tänka sig, att gå och lyssna på musik. Själva upplevelsen med all storslagen natur och så hade helt gått henne förbi. Tror många unga missat det.
Vill bara kommentera detta lite! Har jämnåriga kompisar att vandra med, så det är inget problem i sig. (Jag själv är 20) Men satt och diskuterade just fjällvandring med en annan av mina bekanta. Den första frågan jag fick när jag sa fjällvandring var: "Med musik då eller?"
Det var det enda hon kunde tänka sig, att gå och lyssna på musik. Själva upplevelsen med all storslagen natur och så hade helt gått henne förbi. Tror många unga missat det.