Reparation av primuskök

Hej! Jag har ett primuskök av modellen Atle II, där den ena brännaren har börjat sota och fungera dåligt. Jag undrar om någon har tips på någonstans där man kan lämna in köket för att fixa detta? Gärna i Stockholmsområdet. Alternativt om någon vet hur jag kan felsöka och åtgärda detta själv. Lyckas i nuläget inte ens få loss hällen då jag inte lyckas skruva loss brännarna, misstänker att jag gör något fel.
 
Kanske Naturkompaniet kan fixa själva eller förmedla till annan verkstad. Fick min gasollampa reparerad på så sätt för något år sedan.
 
Det är ett gasolkök och därmed enklare i konstruktionen än flytbränslekök. Låter som det ärgat fast vilket kan vara svårt att åtgärda. https://fogas.se/ med butik i Upplands Väsby är säkert bra att kontakta.

Thhre
 
Prova att vända dig direkt till Primus i Solna. De hjälpe mig en gång då jag hade problem.

De kan säkert också tipsa om lämplig instruktionsmanual. Är ingen expert, men det låter som att det behövs lite rengöring.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tompajo Garmin reparation? Butiker och leverantörer 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.