Du kanske vet volymen också?
Såvitt jag minns så brukade Grönland Expedition då anges till ~70 liter + ev. packpåse...
Jag läste någonstans att Grönland hade borttagbara sidfickor,
och det har inte den här, men det kanske var fel?
Det gällde de allra sista årsmodellerna av Grönland, där är sidofickorna upphängda/fästa med textilband
med knapphålsslitsar som låspinnar fästs i. Då blir sidofickorna avtagbara och spö/skidtunnlarna inga
fasta tunnlar längre... Längst ner på huvudsäckens sidor finns små fickor som kan användas som botten
i den imaginära spötunneln bakom fickan om man vill. Jag bifogar lite bilder på en sen Grönland nedan...
Jag vet inte riktigt vad kamerakroken är, men det är ju onekligen ett trevligt
erbjudande om ett orginaltillbehör som säkert är svårt att få tag i idag! Tack.
Hur ser en kamerakrok ut? Har du fler så kan jag vara spekulant på en sådan!
En "Haglöfs kamerakrok" är nog i realiteten ingenting annat än en kraftigt förvuxen behå-hake i förnicklat stål,
som fästs i det mittre säckupphängets rem. Genom att den sätts där, ovanför nacken, så kan man avlasta
nacken kamerans, eller kikarens, vikt - över till ryggsäcksramen. Och då bär man i praktiken kameran/kikaren
med höfterna... Jag bifogar en bild på kamerakroken sittande på min gröna Alaska...
Ja, jag har en näve krokar - PM om ni är intresserade. 10:- per styck + frimärket som går åt...
Köpte idag en Haglöfs på loppis för 50 kr och har försökt att förstå hur jag ska fästa midjebältet...
Enkelt, jag ska visa dig (och alla andra intresserade) i en ny transporteratråd - som jag kommer att döpa
till "Haglöfs ramar: hur fästs bärsystemets delar". Det blir lite bilder och resonemang kring bärsystemet.
Fixar det under den kommande veckan... Din fråga gjorde att jag insåg att vi har diskuterat ramarna,
ramförlängare, bra moderniseringar - och mycket annat - men vi har nog aldrig gått igenom hur att
lämpligast montera fast bärsystemet på ramen...
/Odd