Såg på Tahes sida att de kommer med en ny kanot kallad Multisport. Måtten är 5,20 x 0,52 m vilket jag tycker är trist. Jag har hört massor av argument varför kanoterna bör vara 5,20 m långa men ingen har hittills övertygat mig att det verkligen är bättre än att förlänga kanoterna några decimeter. Jag tror att en kanot 5,50 - 5,60 m kan behålla den smäckra nosen som klyver sjön bra utan att tappa bärigheten och gå rakt igenom den krabba sjön vi oftast har där jag paddlar.
De tävlingar som kräver "ICF-mått" är Kanotförbundets Veterancup men jag tror att deltagarna där inte behöver de här lite stadigare kanoterna. Varför inte låta oss andra få en lite stadigare kanot med längre nos så vågorna hinner rinna av innan de kommer till sittbrunnen. Jag tror marknaden för en sådan är större än deltagarantalet i Veterancupen...
De tävlingar som kräver "ICF-mått" är Kanotförbundets Veterancup men jag tror att deltagarna där inte behöver de här lite stadigare kanoterna. Varför inte låta oss andra få en lite stadigare kanot med längre nos så vågorna hinner rinna av innan de kommer till sittbrunnen. Jag tror marknaden för en sådan är större än deltagarantalet i Veterancupen...