• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Yrke: Friskvårdskonsulent, eller?

Hej

Jag söker efter någon som har detta som yrke, eller något som kan jämföras med det.

Jag har rannsakat mig själv och har hittat det jag skulle kunna tänkta mig att satsa mot.

Träning, för att få kroppen och själen i trim för att kunna arbeta och fungera socialt

Näring, för att kunna få i sig den energi som krävs för att leva ett gott och produktivt liv

Psykologi/Pedagogik, för att kunna hjälpa/stötta och fokusera mot målet (sluta röka, öka produktiviteten bland personal, gå ner i vikt, träning vid sjukdom etc.)

Jag har letat via AMS och liknande hemsidor för att hitta en högskoleutbildning där allt detta kan passa in och det verkar idrottsvetenskapliga programmet i Umeå göra t.ex.

Så min fråga är nu;

Om det finns någon här som har ett liknande yrke och kan tänka sig berätta lite om det, min e-mail adress finns under min profil om du vill använda den

Eller om det finns någon som kan ge exempel på liknande utbildning, i Sverige eller utomlands.

Mvh
Jan