Jag ska till Californien i augusti och försöker reka vandringsmöjligheter i Yosemite. Verkar rätt meckigt med Park permits, camp permits osv och det tycks redan fullsålt på många lodges/cabins. Half dome låter förstås kul men samtidigt väldigt turistigt och fullt av folk. Glacier Point kanske? Någon som vet mer, som har varit där? Vart bör man utgå ifrån, bo? Jag skulle vilja få ihop en 3-5 dagars trek, kanske in the High Sierras, men kan nöja mig med mindre, typs dagstripper - men som sagt svårt då att hitta nånstans att bo och bestämma sig för var. Upp och ned till Half Dome lär ta 12 timmar och man kan bo i Curry Village. Någon som har gjort det?
Funderar också på häst/mul-ridning, det verkar ju oxå rätt kul, kanske något för den "late" vandraren...?
Tips mottages tacksamt. Funderar faktiskt oxå lite på Mt Whitney, det ligger ju lite längre bort men verkar rätt kul, och görbart, oxå... Tar gärna tips därifrån oxå!
Funderar också på häst/mul-ridning, det verkar ju oxå rätt kul, kanske något för den "late" vandraren...?
Tips mottages tacksamt. Funderar faktiskt oxå lite på Mt Whitney, det ligger ju lite längre bort men verkar rätt kul, och görbart, oxå... Tar gärna tips därifrån oxå!