Är det någon som har erfarenhet av att vandra i Yellowstone eller Klippiga Bergen i USA? Vi skall dit i juni och har funderat på att antingen bo på campingplatser och göra dagsturer, eftersom vår tvååriga dotter är med, eller möjligen tälta utanför campingplatserna. Det senare verkar dock omgärdat med en rad krångliga restriktioner och förbud. Är det någon som vet om det fungerar smidigt trots alla regler? Kan man helt enkelt slå upp tältet lite där man behagar? Och hur är det med vatten? Kan man dricka det obekymrat i Klippiga Bergen?
Har någon andra bra tips kring vandring/tältning i Klippiga Bergen i Colorado och Wyoming är jag mer än tacksam för det.
Vi planerar att flyga till Denver och vara borta i tre veckor. Vi kommer att ha bil för transporterna och eftersom vår dotter är med kan vi tyvärr inte planera några riktigt långa och halsbrytande vandringar.
Maila mig gärna tips, eller skriv in dem här på Utsidan.
Tack på förhand.
Kalle
Har någon andra bra tips kring vandring/tältning i Klippiga Bergen i Colorado och Wyoming är jag mer än tacksam för det.
Vi planerar att flyga till Denver och vara borta i tre veckor. Vi kommer att ha bil för transporterna och eftersom vår dotter är med kan vi tyvärr inte planera några riktigt långa och halsbrytande vandringar.
Maila mig gärna tips, eller skriv in dem här på Utsidan.
Tack på förhand.
Kalle