Panik!! X-Ray..Yukon..Touryak?
Jag har en del beslutångest och har desutom inte kunnat testa en X-Ray, därav följande fråga.
Jag:
* Vikt: 85-90kg
* Längd: 180cm
* Nybörjare.
Användnings område:
* Dagsturer (ofta)
* Helgturer (ofta)
* Långturer (under semestern)
* Fiske från kajak måste vara möjligt
* Motionsredskap
Var:
* Å
* Insjö
* Kust
* Älv (är ofta i norrland)
Vigtiga egenskaper:
* Stabil (fisket)
* Kusrstabil (nybörjare, öppna vatten)
* Hållbar (klantig)
* Relativt snabb (långa sträckor, motion)
* Lätt paddlad (nybörjare)
* Gärna lite rolig (så att man kan busa ibland)
Fråga:
Vilken modell skall jag välja X-Ray (Point), Yukon Expedition (Prijon), Touryak (Prijon) eller finns det någon annan lämplig skuta ??
Ju mer jag läser eller tittar på de olika modellerna ju mer ambivalent blir jag, så snälla hjälp mig..Jag vet att smaken är som baken och hoppas på objektiva svar.
Jag har redan anmält mig till en nybörjarkurs och vill gärna träna i min "egen" lilla leksak samtidigt som jag vill ha möjligheten att träna ofta..
Visst skulle jag kunna fortsätta att testa mig fram men då jag precis har blivit bra (opererad för knäskada) och känner lite panik, måste ut i naturen, vill jag gärna inhandla en så fort som möjligt..
Tacksam för alla förslag..
[Ändrat av Roberth 2006-03-26 kl 10:55]
Jag har en del beslutångest och har desutom inte kunnat testa en X-Ray, därav följande fråga.
Jag:
* Vikt: 85-90kg
* Längd: 180cm
* Nybörjare.
Användnings område:
* Dagsturer (ofta)
* Helgturer (ofta)
* Långturer (under semestern)
* Fiske från kajak måste vara möjligt
* Motionsredskap
Var:
* Å
* Insjö
* Kust
* Älv (är ofta i norrland)
Vigtiga egenskaper:
* Stabil (fisket)
* Kusrstabil (nybörjare, öppna vatten)
* Hållbar (klantig)
* Relativt snabb (långa sträckor, motion)
* Lätt paddlad (nybörjare)
* Gärna lite rolig (så att man kan busa ibland)
Fråga:
Vilken modell skall jag välja X-Ray (Point), Yukon Expedition (Prijon), Touryak (Prijon) eller finns det någon annan lämplig skuta ??
Ju mer jag läser eller tittar på de olika modellerna ju mer ambivalent blir jag, så snälla hjälp mig..Jag vet att smaken är som baken och hoppas på objektiva svar.
Jag har redan anmält mig till en nybörjarkurs och vill gärna träna i min "egen" lilla leksak samtidigt som jag vill ha möjligheten att träna ofta..
Visst skulle jag kunna fortsätta att testa mig fram men då jag precis har blivit bra (opererad för knäskada) och känner lite panik, måste ut i naturen, vill jag gärna inhandla en så fort som möjligt..
Tacksam för alla förslag..
[Ändrat av Roberth 2006-03-26 kl 10:55]