Wynnster???!!!?!?!?!?!?

• Trådstartare non_stop84@hotmail.com (Arne)
  • Start datum

non_stop84@hotmail.com (Arne)

Gäst
Jag undrar om det finns någon som varit i kontakt med någon Wynnster sovsäck???? Nu undrar jag mest om deras finaste serie....Microlite tror jag de heter. De säljs på Wildo. De ser ut å vara förträffliga på papret..men???? Som t.ex en komforttemp på -5 C och en vikt på 950 g.....det tilltalar många gramjägare och priset är inte så avskräckande ändå..850 kr. Fyllningen är Du Pont´s Microloft (som ska vara mycket bra)

ha de´

johan-ru@algonet.se (Johan Rundberg)

Gäst
Nej, förmodligen inte...

Hej,

jag har ingen erfarenhet av märket du skriver om, men mig veterligen har inget av de stora företagen lyckats producera en syntetsäck som väger under kilot och har en komforttemperatur på -5. Typiskt sett brukar syntetsäckar av hög kvalitet väga ca 1300-1500 gram om de skall göra anspråk på en komforttemperatur (vilket i sig är ett förrädiskt uttryck!) på 0 till -5.

Som jämförelse kan nämnas att Ajungilak Tyin Ultra väger ca 1100-1200 gram och har 0 grader som extrem- och inte komforttemperatur. Ajungilak brukar enligt min erfarenhet vara trovärdiga när de anger temperaturgränser.

Jag tror att du bör överväga att köpa en sovsäck från något mer välkänt märke. -5 och en vikt under kilot verkar inte trovärdigt.

Mvh,

Johan

Kalle@tninet.se (Karl Jeppesson)

Gäst
Wynnster!!!!

Jag har själv en Wynnster Microlight som jag är mycket nöjd med. Har annvänt den vid ett flertal tillfällen Bl.a på vintern i minus grader utan problem.

fiskarn@fiske.com (ismed achmed)

Gäst
passa dig!!!!

jag hår fått räda pa att dy e rasse din jevla svenne passa dig jevlig noga annars får dy stryk av alla gregers i hela kommunen

anonym@hotmail.com (anonym)

Gäst
Invandare på Utsidan?

Hej Issmed Achmed!

Varför hotar du någon som inte har sagt något dumt? Det där är typiskt för okunniga rädda människor!

Passa dig själv tycker jag. I betongdjungeln överlever de starka!

Wynnster Microlite 600

Har själv nyligen köpt mig en Wynnster Microlite 600.

Och har testat den lite grann. Den skall vara gjort för komfort +5. Som inomhus säck är den perfekt, men jag har även testat den i utomhus bruk. Testade den en natt vid 0 grader liggandes i ett Akto tält. Med ett vanligt sport underställ så fungerade den utan anmärkning. Utan underställ (som jag testade de första timmarna) så gick det men det är väl vad kan skulle kalla extremtemperaturen för säcken. Har även testat den vid -5 i arméns enmanstält 2000 och med arméns underställ, men då ansåg jag den vara vara för kall och förstärkte med arméns vintersäck. Förmodligen hade det fungerat bättre om man haft ett vanligt tält som inte legat direkt mot sovsäcken. Vid båda utomhus testen så har det varit snö på marken men endast lätta vindar. Ett vanligt liggunderlag har används vid båda testerna.

Jag valde att inskaffa Microliten tackvara det lilla formatet och på papperet mycket bra faktan, detta kan jag erkänna att jag inte behövt ångra ännu och känner att jag kan ta med den på min tänkta resa med gott samvete. Komprimerad storlek på säcken är ca:15*17cm (3 l) t.o.m. mindre än vad som anges på produkt informationen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg