www.sportsnet.se stänger sin internetbutik

avslutad210712

Gäst
Tycker det är synd att de försvinner för jag har bara positiva erfarenheter av dem och personalen som jobbar där är hur trevliga som helst att ha att göra med. Har ofta lurpassat på deras rabatterbjudanden och har köpt en hel del med 10%, 30%, 40% och nu senast 50% rabatt och eftersom de har lite lägre priser än rekommenderade priser så har det blivit en och annan sparad slant under senaste åren.

I väntan på en order lade jag in ytterligare en order och uppmärksam som de var skickade båda ordrarna tillsammans och eftersom den första var frakfri så fick jag båda leveranserna frakfritt - sånt kallar jag kundvård. Inga stora summor men just omtanken om kunden gör att man känner sig bättre till mods. Eller kände sig kanske man skall säga.

avslutad210712

Gäst
KLAGER; sa:
De hänvisar till den norska orginal siten http://www.sportsnett.no/ Den har tidigare ofta haft större utbud än den svenska, frågan är bara på vilka villkor de kan leverera till Sverige? Frakt, moms, tull?

Tar mig friheten att klistra in ett mail jag fick från dem eftersom jag ställde frågan om just såna saker:

--------------------------------
Hei Bjørn

Vi jobber i øyeblikket med å finne løsninger. Problemet er frakt/eksport
og import og kostnader rundt dette, samt at enkelte produkter er
lisensbelagt og egentlig ikke kan eksporteres til Sverige. Vi får se hva vi
kommer frem til, men vi finner en løsning. Foreløpig ber alle som skal
bestille fra Sverige gjøre følgende:

1. Bestill på vanlig måte
2. Skriv SVERIGE i kommentarfeltet
2. Du MÅ velge ''Nettbetaling'' (kreditkort) som betalingsform
4 Du MÅ velge *EXPRESS'' som porto

Vi trekker fra Norsk moms og legger til for frakt/eksportdeklarering samt
importutgifter. (Dersov express-avgift til 200,-)Vi kan ikke svare for
Svensk moms og evt. toll, og dette må kunden evt. stå for selv. I Norge er
bare klær det er toll på, men jeg vet ikke hvordan det er i Sverige

Vi oppfordrer deg også til å melde deg på det norske nyhetsbrevet, der vi
etterhvert vil presentere en god og effektiv løsning for våre svendke kunder

Vennlig Hilsen
Sportsnett Norge AS
v/Dag
---------------------------------------

Norsk MVA (merverdiavgift) är 24% om jag minns rätt och eftersom vi är med i EU, så är hanteringen de beskriver korrekt och enda alternativet. Inget talar för att varorna kommer över gränsen utan att införtullas, då läggs alltså svensk moms på samt en handläggningsavgift. Tull kanske kan vara aktuellt i något fall.

suck...

Jag beställde en sovsäck då det var utförsäljning fast dom lyckades inte skicka med en packpåse till sovsäcken. Dom verkar inte bry sig om mail heller, jag har skickat flera men dom vägrar svara. Undrar vad oddsen är för att jag ska få min packpåse...:(

avslutad210712

Gäst
Re: suck...

migael; sa:
Jag beställde en sovsäck då det var utförsäljning fast dom lyckades inte skicka med en packpåse till sovsäcken. Dom verkar inte bry sig om mail heller, jag har skickat flera men dom vägrar svara. Undrar vad oddsen är för att jag ska få min packpåse...:(

De missade en sak för mig också (som jag hade betalat) och trots två email och ett fax fick jag inget svar så jag skickade helt enkelt ett email till Norge och då gick det fort att få tillbaka pengarna i alla fall. Även om jag nu hellre hade fått ullkalling jag hade beställt.

Re: Re: suck...

avslutad210712; sa:
migael; sa:

De missade en sak för mig också (som jag hade betalat) och trots två email och ett fax fick jag inget svar så jag skickade helt enkelt ett email till Norge och då gick det fort att få tillbaka pengarna i alla fall. Även om jag nu hellre hade fått ullkalling jag hade beställt.

Ok, jag provar med Norge då :)

Jag hade faktiskt bokmärkt en varusida på Sportsnet med Houdini Windshorts för jag ville köpa dem under rean, så natten till måndag (10/3) så gick jag in på den länken och la en beställning. Hela webshopssystemet ligger kvar på servern så man kan fortfarande beställa därifrån. Jag ska tillägga att jag vid det tillfället inte hade en aning om att de lagt ner utan fick se detta få jag gick till huvudsidan. Mailade direkt Göte på Sportsnet och bad honom annullera ordern då jag ändå inte trodde den skulle behandlas men hade på morgonen fått ett mail där han skrev att varan skickas... inte helt fel!

Dur blev till moll

Hann lägga två order hos Sportsnet dot se under deras existens. Den första sköttes väldigt fint. Den andra (under sista rean) missades och då de till slut fann den, efter någon vecka (!) så var en av de av mig beställda varorna slut så jag annullerade hela ordern.

Någon som köpt från Norge?

Jag undrar om det är någon som köpt via sportsnett.no och kan vet mer om tull och momstillägg samt hur lång tid det tar för paket att komma om det fastnat i tullen?

/Joakim

Re: Någon som köpt från Norge?

joask202; sa:
Jag undrar om det är någon som köpt via sportsnett.no och kan vet mer om tull och momstillägg samt hur lång tid det tar för paket att komma om det fastnat i tullen?

/Joakim

sportsnett.no har jag aldrig handlat av men väl andra norska företag och det har inte varit några problem.
Hade planer på att köpa ett par Varg Polar av sportsnet.no men de var billigare på http://www.topfritid.no/ .

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg