www.HALSINGEFORAREN.com

aaaah äntligen har jag registrerat en domän för vår förare i hälsingland och gästrikland, gävleborgs län. den innehåller en hel del leder och ett tjugotal berg, några bouldertips, isklättring och ett forum.

skicka feedback, det behövs verkligen!

Emil

Superb!

hejsan vilken riktigt snygg sida, Joni har ett tips på Huskasnäsberget med branta höga klippor. Vägbeskrivning: vägen mot Ramsjö ta av vid Bäckan mot Sund. Ca 5km in ligger berget på vänster sida, mycket väl synligt från vägen.
När kommer du upp hit då????? Väntar otåligt... Ska kanske till Tärna 5-6 december. Beror på... Är väldigt sugen på snö nu. - Vi hörs Lina

Kungsberget

Trevligt sida.
Jag har dock för mig att det råder klätterförbud på Kungsberget som finns beskrivet.

Hälsningar
Daniel

Snyggt jobb! Precis vad som behövdes, den gamla föraren (i papper) var lika svårfunnen som
Loch nessodjuret.

Vill bara påpeka att det råder klätterförbud i Kungsberget området är ett naturreservat. Det ironiska är dock att man har gjort ett undantag för skidområdet Kungsberget. Där är det fritt fram att anlägga nya backar, liftar och asfalterade motorbanor. Dessutom har skidanläggningen fått tillstånd att ta upp dubbelt så mkt vatten ur Lillån mot föregående år till snökanonerna. Frågan är vad som påverkar miljön mest?
Det kan väl inte vara de ekonomiska intressena som går först?

Mvh Tomas

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg