Vad är åsikterna om denna skridsko? Hittar väldigt lite omdömen om den. Är det någon som har provat som kan säga om dom är bra?
Jag tycker den ser intressant ut.
Jag tycker den ser intressant ut.
Köpte Wiperboard hos Pikmakarn efter moget övervägande.
I väntan på naturis i Småland åkte jag till en bandyhall tidigt en morgon. Så gott som ensam, hård fin is.
Det kändes som jag inte åkt på något annat från början:
Frånskjut-ansättning-skärombyte kändes mycket bra direkt.
Låg vikt, bindningarna verkligt genomtänkta, Salomon Carbon RS (skatepjäxa) gav en mycket bra kontakt mellan fot och skena.
Översteg i kurvorna kändes lika lätt och naturligt som med hockeyrör.
Ser verkligen framemot att få sträcka ut på kommande isar på våra sjöar här i Småland.
Skridskon är gjord för holländska förhållanden, alltså mestadels släta och oftast snöfria isar. Bindningen är som alla "klappare" en mekanisk konstruktion som borde vara känslig för hopfrysning vid vissa fören. Är mekaniken åtkomlig för uppvärmning med termosvatten eller fingervärme så är det väl inget större problem. Därom vet jag dock intet. I Holland verkar priset vara närmare det dubbla mot för "vanliga" grillor. Jag är också nyfiken; kanske ett besök hos Pikmakar'n skulle vara nyttigt.
Köpte Wiperboard hos Pikmakarn efter moget övervägande.
I väntan på naturis i Småland åkte jag till en bandyhall tidigt en morgon. Så gott som ensam, hård fin is.
Det kändes som jag inte åkt på något annat från början:
Frånskjut-ansättning-skärombyte kändes mycket bra direkt.
Låg vikt, bindningarna verkligt genomtänkta, Salomon Carbon RS (skatepjäxa) gav en mycket bra kontakt mellan fot och skena.
Översteg i kurvorna kändes lika lätt och naturligt som med hockeyrör.
Ser verkligen framemot att få sträcka ut på kommande isar på våra sjöar här i Småland.
Funkar det inte att bara borra hålor i aluminiumplattan, och skruva grillorna fast träklossar?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Wiperboard ny skridsko | Långfärdskridsko | 9 |