Willys Cykel Hisingen

Såg att Willys Cykel hade erbjudande i helgen, en GT Avalanche 1.0 för 5995:-, kanonpris tänkte jag och slog till på lördagen!

På måndagen kommer vi dit och skall hämta cykeln, allt är frid och fröjd, alla är skittrevliga, vi får cykeln och allt är bra. När cykeln är upphängd på bilen ser jag att det är en lackskada på den...Vi knackar på (de har låst butiken), och en kille öppnar, vi säger att det är en lackskada på den, och han är allmänt uppkäftig mot oss. En totalomvändning mot hur personalen agerade mot oss innan cykeln var såld, alltså. Han hämtar damen som är lite mer chef-aktig, som också är uppkäftig åt helvete och konstaterar att detta var den sista de kunde få tag på och att i princip alla cyklar hade lackskador vid leverans..Vi frågar om de kan göra något åt det, eller om de kan rabattera priset eller något alls, men hon typ skäller ut oss...Tillslut beslöt jag mig för att ta cykeln ändå, eftersom det ändå var ett helt okej pris, och jag inte skulle behöva ha något att göra med dem senare, men fy tusan vad sur jag blev på dem.

Härmed utfärdas därför en varning för Willys Cykel på Hisingen, pga dålig service, ovilja att hjälpa till och allmän uppkäftighet.

Ta reda på VDn

Leta reda på vem som är VD, och vad personen ifråga har för epostadress. Sedan mailar du honom/henne och frågar om dom brukar behandla sina kunder på det sättet.

Det brukar få folk att ändra på sig.

/Mattias

Re: Ta reda på VDn

mlindstrom; sa:
Leta reda på vem som är VD, och vad personen ifråga har för epostadress. Sedan mailar du honom/henne och frågar om dom brukar behandla sina kunder på det sättet.

Det brukar få folk att ändra på sig.

/Mattias

Skall tom ta och ringa till chefen idag, återkommer med uppdatering om hur jag blev behandlad.

chefen

Om jag inte har helt fel så var damen du talade med ägarens fru. :)

Fast jag har sällan eller aldrig hört ngt negativt om Willys Cykel. Till skillnad från en del andra cykelaffärer i gbg.

zlin_; sa:
Såg att Willys Cykel hade erbjudande i helgen, en GT Avalanche 1.0 för 5995:-, kanonpris tänkte jag och slog till på lördagen!

På måndagen kommer vi dit och skall hämta cykeln, allt är frid och fröjd, alla är skittrevliga, vi får cykeln och allt är bra. När cykeln är upphängd på bilen ser jag att det är en lackskada på den...Vi knackar på (de har låst butiken), och en kille öppnar, vi säger att det är en lackskada på den, och han är allmänt uppkäftig mot oss. En totalomvändning mot hur personalen agerade mot oss innan cykeln var såld, alltså. Han hämtar damen som är lite mer chef-aktig, som också är uppkäftig åt helvete och konstaterar att detta var den sista de kunde få tag på och att i princip alla cyklar hade lackskador vid leverans..Vi frågar om de kan göra något åt det, eller om de kan rabattera priset eller något alls, men hon typ skäller ut oss...Tillslut beslöt jag mig för att ta cykeln ändå, eftersom det ändå var ett helt okej pris, och jag inte skulle behöva ha något att göra med dem senare, men fy tusan vad sur jag blev på dem.

Härmed utfärdas därför en varning för Willys Cykel på Hisingen, pga dålig service, ovilja att hjälpa till och allmän uppkäftighet.

Hej!
Precis som med de flesta konsumentvaror så gäller konsumentköpslagen med "ångervecka".
Lämna igen cykeln och begär tillbaka pengarna.

HALS; sa:
Hej!
Precis som med de flesta konsumentvaror så gäller konsumentköpslagen med "ångervecka".
Lämna igen cykeln och begär tillbaka pengarna.

Vadå ångervecka? Det finns ingen enligt konsumentköpslagen vid handel i affär. Däremot gäller det om du köper av en dörrförsäljare.

/Hans

Rätt

Kolla här till exempel:
http://www.alden.se/hemfl.htm

Däremot finns det inslag i konsumentköplagen man kan tillämpa ändå, eftersom varan är felaktig. De borde ju ha informerat dig om lackskadorna eftersom de tydligen kände till dem.
Det naturliga, som man gör i vanliga fall, är att be att få byta den felaktiga varan mot en felfri (fast de hade tydligen svårt att ordna det?).

Kolla här:
http://www.alden.se/konsumentkpl.htm

Å andra sidan: Lackskador på en MTB. Jag lovar dig, du kommer att få fler...

Som så många påpekade har Willys Cykel ett himla gott rykte. Det var en av anledningarna till att jag köpte cykeln.

Jag vet faktiskt inte vad problemet var, vi var väldigt trevliga och tillmötesgående, men ändå fick vi kalla handen. Jag vet inte, hon kanske hade lingonvecka eller något..

Jag har iaf bestämt mig för att skita i att bråka. Ork liksom. Det är tre pyttesmå prickar på ramen, så jag drar till någon affär och köper lite klarlack och smetar på, så får det vara bra sen.

Re: Rätt

GunnarH; sa:
Kolla här till exempel:
http://www.alden.se/hemfl.htm

Däremot finns det inslag i konsumentköplagen man kan tillämpa ändå, eftersom varan är felaktig. De borde ju ha informerat dig om lackskadorna eftersom de tydligen kände till dem.
Det naturliga, som man gör i vanliga fall, är att be att få byta den felaktiga varan mot en felfri (fast de hade tydligen svårt att ordna det?).

Kolla här:
http://www.alden.se/konsumentkpl.htm

Å andra sidan: Lackskador på en MTB. Jag lovar dig, du kommer att få fler...

De kände inte till lackskadan innan vi påpekade den, och jag håller med dig: En mtb är ju gjord för att slitas och köras med i skogen, så någon liten prick är inte hela världen.

Jag har varit ute och cyklat en del de sista dagarna, sjukt trevlig cykel! Det känns som ett bra köp tillslut ändå, även om den kanske inte har all lyx som era hojar har...=)

Inte så mycket lyx.

zlin_; sa:
... även om den kanske inte har all lyx som era hojar har...=)

Jag kör GT Outpost Trail med stel framgaffel, så den enda lyxutrustningen är att jag faktiskt fick med två små flaskor bättringsfärg när jag köpte den.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maxplosive White cykel från XXL? Mountainbike 6
museo12 Cykel för träning och vardagsbruk finns det? Mountainbike 16
fekki Cykelvasan 2018. Köpråd cykel Mountainbike 17
downhill arvid Downhill cykel trasig Mountainbike 3
insumaster BMX för en 9åring Mountainbike 10
simonlauta Kungsleden på Mountainbike i sommar Mountainbike 13
RikDem Köpa cykel Mountainbike 8
Hige86 Höst/Vinter pendling på cykel! Mountainbike 18
såg Letar efter en cykel. Mountainbike 1
Jivan Nybörjare letar cykel Mountainbike 2
pomperipossa hjälp med val av cykel Mountainbike 10
sunkan82 Vad ska jag köpa för cykel?! Mountainbike 11
Jerre El Camino på cykel! Mountainbike 3
SimonStröm Byta vevparti eller ny cykel? Mountainbike 8
Zephyria Tips på ny cykel Mountainbike 22
Rookien Cykel som klarar en back-flip ? Mountainbike 5
md7dani Val av cykel Mountainbike 3
pelle.k Val av cykel ! Mountainbike 6
gmats76 Renovera gammal cykel Mountainbike 17
Suedish Vilken cykel passar mig? Mountainbike 8
Tomasigmet Vad kostar en bra mtb-cykel? Mountainbike 7
kenny_lex Konsten att köpa en cykel. Mountainbike 2
Smeagol Letar MTB cykel Mountainbike 9
nikje Värde på cykel? Mountainbike 2
liquidmonkey webshop cykel Mountainbike 6
Jonas P Att välja cykel, hur svårt kan det vara? Mountainbike 31
kenny_lex Problem att hitta en cykel Mountainbike 8
Dayana Passar en sådan cykel mig? Mountainbike 6
BrittMarie Skev bakfälg på ny cykel Mountainbike 10
Bergatroll Köpa cykel Mountainbike 4
tiger138 cykel hjälp Mountainbike 1
Gustav Lundeborg Scott Aspect 45 som nybörjar cykel? Mountainbike 1
Inssold Nybörjar cykel? Mountainbike 6
niking Udda DH-cykel Mountainbike 12
Patriksg Vilken cykel ska jag välja? Mountainbike 5
ChippN köpa cykel Mountainbike 5
klättermicke Meka cykel Mountainbike 19
zanna_84 Vilken cykel ska man köpa??? Mountainbike 7
kjellon Köp av cykel... Mountainbike 0
emmalo ihopfällbar cykel Mountainbike 8
Kycklingen "Hopp och lek" cykel? Mountainbike 5
caaphallgren Tysk Bratwürst cykel! Duger den ??? Mountainbike 2
Nilse Vilken storlek skall jag välja på min DH cykel.? Mountainbike 3
Merida Matts Storlek på cykel ? Mountainbike 2
dangermouse Cykel på häststig Mountainbike 11
jonscha Ideal Boommax bra cykel? Ideal bra märke? Mountainbike 3
perpan Välja cykel? Mountainbike 3
Joakim Ambrosson Fodral till cykel? Mountainbike 3
goddag impuls köp av cykel Mountainbike 1
Tomas Carlsson Cykel film! Mountainbike 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg