Wild Chips

Köpte en påse Wild chips på COOP igår. Måste säga att både jag och frun tyckte dom var jättegoda!
Består alltså av torkat kött från ren, älg och hjort. 30:- för 40 gram kan tyckas mycket, men minst en sådan påse får ändå följa med på kommande utflykter. Här söderut är det ju svårare att få tag på torkat kött.

Stör mig dock på TV-reklamen där dom säger "vildchips", varför kunde inte varan heta det då!?

Johnny

Torka ditt egna kött blir mycket billigare och det är inte något svårt bara man har tillgång till en ugn men vill man bli proffsigare kan man ju köpa torkmaskiner :)

mvh // Johannes

Jo, jag visste att det svaret skulle komma, men ibland är det skönt att kunna köpa en påse potatischips på fredagen istället för ett kilo potatis och börja göra egna :)

Haha det har du helt rätt i jag menade inget illa :)

Visst ska man köpa och unna sig när man tycker det .. Jag har hört många som verkar tycka dom är goda också..

mvh // johannes

Ohhh... det är så gott!

Min favorit är dock "Parmachips" - torkad parmaskinka!... och det är billigare än ren/älg/trafikolycke-chips

Torka själv är himla smutt - ugnen på "några grader" (kan inte på rak arm men väldigt lätt att luska ut... bilblioteket?) i en himmla massa timmar.
Man köper lämpligen några stora extraprisjättepaket med mumsig skinka och torkar själv :eek:)

ETT problem dock...
Det går åt så mycket rödvin och vitlöksinlagda oliver så det man vinner i vikt på chipsen försvinner med den där bag-in-box man släpar med sig (för övrigt en packvikt jag är mycket tveksam till att pruta på).

En kille med lite skruvade prioriteter

Håller med!

HFW, jag har samma prioriteter som du. Bära tungt går bra, man får ju en makalös belöning när man kommit fram.
Det ska va' gôtt å leva, annars kan de' kvetta!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan.H Wild Chips ? Friluftsmat 5
UnderEnTarp Hållbarhet på ölkorv kontra vild chips? Friluftsmat 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg