Whistler

Sökte en hel del på just detta och hamnade på denna sida - som även den saknade info.
Så även om det är länge sedan Päeng postade sin fråga så kan det ju finnas sådan som jag som undrar, varför jag bifogar den här länken (som går till företaget som säljer ryggsäckarna i fråga - och jag kan tillägga att det är den mest oinformativa hemsida jag någonsin besökt - men det finns i alla fall en möjlighet att maila dem...):
http://whistlersportswear.com/

Mvh
DagStig

Nya Whistlersäckar sälgs nu på Tradera löpande. Har köpt en Whistler Symfony 80 L.
Har dock ej fått den ännu så får vänta med utlåtandet.

Förmodligen ingen vidare kvalitet, men för 500 spänn kan det vara värt att prova.

Johnny

Nya Whistlersäckar sälgs nu på Tradera löpande. Har köpt en Whistler Symfony 80 L.
Har dock ej fått den ännu så får vänta med utlåtandet.

Förmodligen ingen vidare kvalitet, men för 500 spänn kan det vara värt att prova.

Johnny

SYND jag inte hann varna dig! Dum som jag var slog jag själv till för jag ville ha en ny rygga, hade haft min gamla Kerki i 10 år. Så nu har jag en Whistler longhorn 75 l.. som kommer ligga hemma och skräpa till ingen nytta. Priset, jo jag får köpa en riktig säck nästa år och använd Kerkin igen

Ytterligare VARNING för Whistlers ryggsäckar!

Den här fullständigt förvridna, förstörda ryggsäcken fann jag på tåget från Kiruna till Stockholm i somras, den hade då blivit buren från Abisko till Nikkaloukta. Dessförinnan var den ny och oanvänd så vitt jag kan förstå.
Observera hemgjorda knutar på remmarna samt liggunderlagsförstärkningar på axelremmarna!

Skräp!

/Tomas

Bilagor

• DSC_1061.jpg
    DSC_1061.jpg
    48.7 KB · Visningar: 664
  • DSC_1066.jpg
    DSC_1066.jpg
    51.2 KB · Visningar: 679
  • DSC_1067.jpg
    DSC_1067.jpg
    103.7 KB · Visningar: 678
*suck*

Ska man skratta eller gråta! Har vidarebefodrat de här bilderna till min sambo så han får ETT rätt och sen kan häckla mig ett tag *flinar*

Jaha, där ser man, kunde man anat. Tack för varningarna! Kan du utveckla mer varför den får ligga hemma, så jag är förberedd?

Johnny

Jag tror inte jag själv behöver mer info än de bilderna som finns här ovan. 75 l stod det, skulle inte tro att det var det. Sen reagerade jag även på hur "plastiga" själva knäppanorningarna var. Visst "såg" den bra ut och man kunde reglera bärsystemet, det var dock kardborreband. Jag kan verkligen tänka mig att säcken skulle se ut som den gör på bilderna efter användning. tejpad och förstärkt :) Vill inte chansa på om/ifall den skulle funka på en fjälltur iaf.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg