Whisler/blackcomb 04-05

Går sista året på gymnasiet och är trött på pluggandet så jag har tänkt att åka till Whistler/Blackcomb nästa höst/vinter. Eftersom jag är ganska mycket nybörjare på resa området så behöver jag lite tips, allt möjligt tas tacksamt emot =).
Där har jag tänkt att jobba (och åka skidor såklart) men jag har inte någon kontakt än. Har tänkt o mailia ner till turist info för att höra lite om jobb och boende m.m. Något tips på flygbolag, direkt eller till någon större stad och sen buss.
Ni som har varit där vet ni om det är svårt eller relatvivt enkelt att få jobb? och hur är det med boendet? har tänkt att bo på vandrahem eller inboende (om det finns) , som ni kanske förstår så är det viktigt att det är billigt vill nämligen lägga mesta delen av pengarna på att åka skidor.

ALLTING tas tacksamt emot.

Mvh Elias

Ok, många frågor, men jag ska försöka svara på så många som möjligt...

Ska du jobba i Kanada så måste du ha arbetstillstånd. Man kan söka sk working visa som gäller 1 år.
Men det är tufft att få job på skidorterna och man kan inte räkna med mer än minimilön, tror att den är CAD 7.

Dit tar du dig enklas genom att flyga till Vancouver och sen ta bussen. Just nu finns det biljetter på jetweb.se för ca 2500 kr enkel...
Hur lätt det är att hitta boende i Whistler vet jag inte, men hostel finns ju alltid...

Hoppas att jag svarat på det mesta, annars får du fråga mer specifikt.

Lycka till!!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg