Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Finns det någon som har cyklat en eller båda dessa sträckor i Tyskland? Jag är mycket intresserad att få höra eventuella erfarenheter....
MVH/Bengt Falke
Jag ser nu att jag har cyklat en bit av den frågade vägen.
Tyvärr hade en kraftig storm gått fram så de var mycket grenar på cykelbanan så uppmärksameheten låg mycket på dem så man inte skulle få in någon tjock gren i hjulet. Som tur var gick leden inte enbart genom skog.
Cykelleden är bitvis mycket naturskön och far man från Hann. Münden är det nedförsbacke längs hela floden Weser och därmed lättcyklat i åtminstone 7-8 mil. Själv upplevde jag det lättcyklat hela dagen under 12 mil men jag kan inte svära på att jag följde leden hela tiden.
Det låter ju bra att det är vackert och så, Håkan! Fast vi kommer ju att cykla i andra riktningen ;o) Tror du att det blir kämpigt mycket uppför för oss?
Hur var det med biltrafik? Weserradweg är tydligen en av de mest populära cykellederna i Tyskland.... var det mycket andra cyklister där?
När jag var där runt midsommar ifjol (2004) var de få cyklister på leden. Det var och hade varit uselt väder i Tyskland så det väl en bidragande orsak.
Att cykla andra vägen borde inte bli för jobbigt då jag inte upplevde vägen till Hann. Münden som särkilt besvärlig: Även om jag cyklade en annan väg till Hann. Münden så var de samma stigning det var frågan om. Det är ju om en stigning på flera mil så den är inte särskilt brant.