Vulkanmat i Costa Rica?

Hej allihopa!

Jag o tjejen planerar en liten expedition i costa rica där vi ska bestiga ett par vulkaner. Har planerat att ta med frystorkat hemifrån till dessa turer men nu kommer frågan, går det att få tag på gastuber till köket på plats i Costa rica? Jag antar att man inte får ha gastuber med på flyget?

Någon som varit där o kanske hittat nån outdoorbutik eller liknande?
Eller man ska safe´a o konvertera till sprit istället?

Mvh
Danielzon

Gastuber kommer du inte ha något problem att finna, sedan finns det ju ett par olika standarder för anslutning

Vad är det för vulkaner ni ska till?

Det stämmer att du inte får ta med gas på flyget.

Du kommer nog ha svårt att hitta gas och även kemiskt ren bensin i Costa Rica så ett multifuelkök är nog att rekommendera. Det är möjligt att det finns i de större butikerna i San Jose eller Liberia.

Friluftsliv som vi har här i Sverige tror jag inte finns i Costa Rica så att hitta outdoorbutiker för annat än vattensport, fiske och löpning är nog tämligen svårt där. Stora delar av landet är privatägt och camping utanför nationalparkerna är nog sällsynt och riskabelt.

Du kommer nog ha svårt att hitta gas och även kemiskt ren bensin i Costa Rica så ett multifuelkök är nog att rekommendera. Det är möjligt att det finns i de större butikerna i San Jose eller Liberia.

Friluftsliv som vi har här i Sverige tror jag inte finns i Costa Rica så att hitta outdoorbutiker för annat än vattensport, fiske och löpning är nog tämligen svårt där. Stora delar av landet är privatägt och camping utanför nationalparkerna är nog sällsynt och riskabelt.

Allt ovan är bullshit (har tagit bort d som e sant).
Gas är mer tillgängligt i CR än i Sverige. Men som tidigare beskrivet så haru fler olika standarder att välja mellan. Väl där ser du till att alltid ha en flaska i reserv. Visserligen räcker ju en flaska ganska länge så du kanske får ge bort en när ni åker därifrån.
Risker finns överallt. Att tälta i CR är ganska vanligt och görs på ganska många ställen, men det är inte många nationalparker som har campingplatser så kolla upp i förväg. Säkrast är alltid på campingplatser, likaså i Sverige. Ska ni till Corcovado Nationalpark så måste ni boka övernattning i förväg. MÅSTE.
Jag har bott i Costa Rica i 3 år och reste därifrån en hel del i Latinamerika. Enda landet där jag blivit lurad av företag, bestulen, hotad, osv är Sverige.

Hoppas ni får en fin resa.

Allt ovan är bullshit (har tagit bort d som e sant).
Gas är mer tillgängligt i CR än i Sverige. Men som tidigare beskrivet så haru fler olika standarder att välja mellan. Väl där ser du till att alltid ha en flaska i reserv. Visserligen räcker ju en flaska ganska länge så du kanske får ge bort en när ni åker därifrån.
Risker finns överallt. Att tälta i CR är ganska vanligt och görs på ganska många ställen, men det är inte många nationalparker som har campingplatser så kolla upp i förväg. Säkrast är alltid på campingplatser, likaså i Sverige. Ska ni till Corcovado Nationalpark så måste ni boka övernattning i förväg. MÅSTE.
Jag har bott i Costa Rica i 3 år och reste därifrån en hel del i Latinamerika. Enda landet där jag blivit lurad av företag, bestulen, hotad, osv är Sverige.

Hoppas ni får en fin resa.
Hoppsan vad otrevlig man kan vara. Jag delade med mig av min erfarenhet och jag hoppas att det framgick.

När jag var där stötte jag inte på många tältare utanför anlagda campingplatser och det varnades för stöld som skulle vara mycket vanligt. För gas antog jag att vi pratade om små engågsbehållare.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg