Vita blixten

Vet någon var man kan få tag på ett par "vita blixten"? Är det Överskottsbolaget som gäller, eller finns det något ställe på internet där man kan köpa dem?

Erfarenheter av skidorna tas tacksamt emot!

Vita blixten, de är kungliga

Tjena

Något ställe på nätet vet jag nu inte.
Men jag ser att du bor i Västra Götalands län och där vet jag ett överskottslager som in emellan har några vita blixten, stavar, reservspetsar och -bindningar.

Det ligger i Skultorp, som är ett samhälle strax utanför Skövde på vägen mot Falköping. När man kör igennom Skultorp kör man på en tidspunkt under en bro. Kör upp på bron och håll till höger så kommer det efter ca 1 km.

Det heter Skultorp överskottslager. De har allt från kalsonger till lastbilar. Dessvärre kommer jag inte ihåg varken öppettider eller tel. Men har du nu vägarna förbi så...

Köpte själv ett par där för två år sedan, till priset 120 kr, inkl. stavar, extra bindning och spets. Använde dem utan problem under en skidbestigning av Keb. i vecka ett. Ska upp och ta turen Abisko - Nikka nu till rå-vintern.

Kom bara ihåg att dom behöver tjäras in emellan åt, annars kan du lika gärna ta ett par plankor.

Haren

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg