Jag åker upp till Abisko på måndag och ska vandra 1v, är dock inte helt färdig med hur jag ska gå än. Hade tänkt gå söderut till Tjäktja sedan Nallo-Vistas och sedan upp till Abisko igen men läste i någon tråd att snöläget fortfarande var lite besvärligt och samtidigt känns det lite tråkigt att gå samma väg tillbaka igen. Därför funderar jag nu på att gå Abisko- Abiskojaure-Alesjaure-Vistas-Nikka med en extra dag i Vistas ist. Det jag undrar är:
1. Hur pass tydlig är leden? Är det lika tydligt som efter Kungsleden var en ska gå? Där kände jag att det inte gjorde så mycket att jag inte är superbra med karta och kompass.
2. Min plan är att gå Vistas-Nikka på en dag men ta båten de sista 12km. Är det rimligt? 22km är ju långt men om leden är lättvandrad borde det väl gå bra kan jag tycka.
3. Finns det mobiltäckning så en kan ring och beställa båt? Någon som testat?
Tacksam för svar och allmän input.
1. Hur pass tydlig är leden? Är det lika tydligt som efter Kungsleden var en ska gå? Där kände jag att det inte gjorde så mycket att jag inte är superbra med karta och kompass.
2. Min plan är att gå Vistas-Nikka på en dag men ta båten de sista 12km. Är det rimligt? 22km är ju långt men om leden är lättvandrad borde det väl gå bra kan jag tycka.
3. Finns det mobiltäckning så en kan ring och beställa båt? Någon som testat?
Tacksam för svar och allmän input.