Virtuell länkar till forum

Kanske blev lite mycket datortermer där.. Det jag menar är att man ibland skriver inlägg, som passar bra i 2 eller flera forum, så om man kunde skapa Virtuell länk från forum till samma inlägg, så tycker jag det skulle kunna vara en kanon funktion, ex

jag skriver ett inlägg i Alpine/bigwall och det har att göra med "transportera" (som är ett forum) grejorna till väggen, då vill jag även att mitt inlägg i Alpine/bigwall, ska synas i transportera, men när jag klickar på det, kommer jag till forum Alpine/bigwall och mitt inlägg där.

I dag så finns det många som skapar ett inlägg med samma inehåll i flera forum, så samma diskution förs på olika ställen i forumet, men det är samma grej som diskuteras..

Forumet funkar kanon även utan denna idé, Bara ett tipps..

Förstår precis vad du menar. Konferenssystem som t.ex LysKOM klarar det där galant. Korspostar man ett inlägg i flera möten (som det heter i LysKOM) så får man ändå bara läsa det EN gång eftersom bara är ETT inlägg.

Problemet brukar vara att när det kommer kommentarer till inlägget så brukar de som kommenterar att glömma att subtrahera möten som det inte längre hör hemma i (men det kan å andra sidan en mötesadministratör göra). Och oavsett hur man flyttar omkring inläggen så bibehålls kommentarslänkningen så man kan alltid följa tråden tillbaka till ursprungsinlägget oavsett vilket möte den har flyttats över till (eftersom kommentarslänkningen görs med det globala textnummret).

(Märks det att jag gillar LysKOM-system?:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg