Funderar på en vintertur i Jämtland i början av April om nu snön ligger kvar. Jag och gubben är sugna på en tur. Sommartid är vi vana fjällvandrare tillsammans med barnen (dock kortare sträckor senaste åren). Jag körde Jämtlandstriangeln på skidor ifjol och bara älskade det. Vi har en 4,5 åring som lätt kan åka några km längdskidor utan klagomål. Sedan har vi en 2 åring som rimligtvis får åka i vår skidpulka (Nordic cab). Vilken sträckning är bäst? Storulvån-Blåhammaren eller Storulvån-Sylarna? Eller kan ni rekommendera några andra turförslag. Givetvis sover vi inne och försöker ha så lite packning som det bara går då barnen väger en del. Tänkte att vår barnbärarryggsäck kan vi ta med om stora killen blir trött. Så får minstingen åka i ryggsäcken och den stora i NC. Dessutom funderar jag på en sådan här sele som den största kan få ha på sig som draghjälp och kontroll i utförsbackarna.
Stora fördelen med Sylarna är ju att det finns Vessla man kan åka tillbaka om de är less. Samt att det nog är mer barnvänligt där (barnstolar m.m.) än Blåhammaren. Men Blåhammaren är ju dels kortare och mysigare.
Tips mottages tacksamt om vinterturer med barn!
Stora fördelen med Sylarna är ju att det finns Vessla man kan åka tillbaka om de är less. Samt att det nog är mer barnvänligt där (barnstolar m.m.) än Blåhammaren. Men Blåhammaren är ju dels kortare och mysigare.
Tips mottages tacksamt om vinterturer med barn!