Vinterträning?

Hej,

Finns det ngn klubb/organisation etc som håller i vinterträning utomhus (i sthlm trakten)? Har aldrig paddlat i kallvatten, och är egentligen nybörjare, men är riktigt sugen på att testa under rätt förhållanden (under professionell uppsikt...).

Robert
 
Hej,

är ute i samma ärende, men tror att Fisher inte är min grej riktigt (bli medlem, paddla 2-3 ggr/veckan...) då jag har ett annat liv oxå. Men även om jag paddlat en del har jag aldrig vinterpaddlat och skulle vilja åka på nån organiserad tur med erfaren vintepaddlare/ledare, få lite tips om vad man ska tänka på, möjlighet att hyra torrdräkt kanske (går det överhuvudtaget?) och lite sånt. Finns det någon som ordnar sånt?

/Måns
 
Hej,

är ute i samma ärende, men tror att Fisher inte är min grej riktigt (bli medlem, paddla 2-3 ggr/veckan...) då jag har ett annat liv oxå. Men även om jag paddlat en del har jag aldrig vinterpaddlat och skulle vilja åka på nån organiserad tur med erfaren vintepaddlare/ledare, få lite tips om vad man ska tänka på, möjlighet att hyra torrdräkt kanske (går det överhuvudtaget?) och lite sånt. Finns det någon som ordnar sånt?

/Måns

Precis vad jag också är ute efter! Jag kanske köper en torrdräkt senare i vår, men har precis köpt min första egna kajak så jag får nog vänta lite med inköp (men jag vill inte vänta med paddling).

Alla tips intressanta!

MVH
Robert
 
Vad menar ni med vinterträning?

Jag tror inte att några klubbar eller Fischer tar ut några deltagare på vintervatten utan att de vet vad deltagarna klarar av. Vanligtvis skall man ha deltagit i sommarens aktiviteter och visat sina färdigheter.
 
Ja, jag menar egentligen vinterpaddling snarare än vinterträning. Även om jag paddlat en hel del under de tre andra årstiderna så är vintepaddling något jag inte provat, och ger ogärna mig ut ensam. Organiserad tur för någorlunda erfarna paddlare men med lite tips på just vinterpaddling. Tänkte att typ Friluftsfrämjandet skulle kunna ha något men hittar inget hos dem. Det är vad jag är ute efter i alla fall.


/Måns
 
Jag paddlade ensam hela förra vintern, en gång i veckan i Bråviken, och det ska jag göra denna vinter också eftersom ingen ville följa med. Jag surade ihop och drog ut ensam och nu gitter jag varken fråga på forumet eller nån i min närhet för ingen verkar bry sig.
 
Jag paddlade ensam hela förra vintern, en gång i veckan i Bråviken, och det ska jag göra denna vinter också eftersom ingen ville följa med. Jag surade ihop och drog ut ensam och nu gitter jag varken fråga på forumet eller nån i min närhet för ingen verkar bry sig.

Om inte avståndet vore för långt skulle vi kunna bli kompisar du och jag, ty vi sitter i samma båt (LoL)! Jag får hålla tillgodo med mina vänner på P3 i öronen på mina turer.Men det finns de som har värre än oss , det är jag övertygad om. Håll humöret uppe! Kramar från Stefan.
 
Ja värre skulle vara att inte paddla alls bara för att det blivit vinter. *kramar tillbaks*

Nu har jag dessutom en splirrans ny torrdräkt som Ursuk sytt upp efter mina krav så nu kan jag simma tryggt om det skulle behövas eller jag skulle vilja det.



Teknikern - dry´n seal
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oberg_niklas Vinterträning Paddling allmänt 19

Liknande trådar