Vinterkombo

inte helt fel tänkt det där men man får snäva marginaler, mindre kul om man blöter ner dunjackan under dagen och sen ska sova i den.

Ner till noll-strecket och med möjlighet att retirera till varmt hus på vettig tid skulle jag prova, tveksamt att jag skulle våga på långa kalla turer.

av den anledningen gillar jag mer "sovsäck-som-blir-dunjacka" konceptet än "dunjacka-som-blir-halv-sovsäck"-konceptet.

har försökt beställa en winter wren med overfill och epic från feathered friends 2 gånger men de har av nån anledning inte återkommit med svar så jag har sparat mina pengar..

kanske ska göra ett nytt försök.

jamo; sa:
inte helt fel tänkt det där men man får snäva marginaler, mindre kul om man blöter ner dunjackan under dagen och sen ska sova i den.

Ner till noll-strecket och med möjlighet att retirera till varmt hus på vettig tid skulle jag prova, tveksamt att jag skulle våga på långa kalla turer.

av den anledningen gillar jag mer "sovsäck-som-blir-dunjacka" konceptet än "dunjacka-som-blir-halv-sovsäck"-konceptet.

har försökt beställa en winter wren med overfill och epic från feathered friends 2 gånger men de har av nån anledning inte återkommit med svar så jag har sparat mina pengar..

kanske ska göra ett nytt försök.

Testa Jacks R Better, de kanske är mer responsiva. Har en poncho-quilt.
http://www.jacksrbetter.com/

Har själv sytt en sådan, men det vore trevligt med ett test. Känns efter min senaste fjälltur som en perfekt kombination med sovsäck. Tror också mer på denna än på elefantfoten, men det vore kul att få höra ev erfarenheter.

Jörgen

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg