Den svenska glöggen är en klassiker, har gjort stor succé såväl i Holland som i England när jag blandat kryddblandningen med "lokala" viner och bjussat bekanta. Kanske tar med en termos på inlinesturen i Hyde Park i helgen, tja det är ju november nu.. Koncentrerad saftglögg som späs med vatten och spetsas med en kork whisky har fungerat fint i jämtländska fjäll..
Igår såg jag på "Beyond River Cottage" med en kock som startar en bondgårdsrestaurang, och han gjorde en dryck som jag bara MÅSTE göra så snart jag hinner!
Recept på "Bullshot":
-Hemgjord köttbuljong (tärning blir nog för salt) var basen, sedan tillsatte han några matskedar tomatpure, några teskedar worchestersås, en skvätt tabasco och en rejäl slurk Absolut vodka. Serverades rykande het ur termos. Lär värma gött från tårna upp till öronen!
Har ni fler tips på vinterdrycker, gärna lite ovanligare varianter?
Igår såg jag på "Beyond River Cottage" med en kock som startar en bondgårdsrestaurang, och han gjorde en dryck som jag bara MÅSTE göra så snart jag hinner!
Recept på "Bullshot":
-Hemgjord köttbuljong (tärning blir nog för salt) var basen, sedan tillsatte han några matskedar tomatpure, några teskedar worchestersås, en skvätt tabasco och en rejäl slurk Absolut vodka. Serverades rykande het ur termos. Lär värma gött från tårna upp till öronen!
Har ni fler tips på vinterdrycker, gärna lite ovanligare varianter?