Vintercykling

Jo det är en fin sida

Suverän sida,

Jag gillar deras inställning till vintercykling:
"The hardest part is the first 100 yards. Mother Nature is not your Enemy!"

Självklart cyklar man året om, fast när snön kommer blir det skidträning istället för cykelträning för mig.

/Jonas U

Länge sen vi hade riktig snövinter i Uppsala

> Självklart cyklar man året om, fast när snön kommer blir det skidträning
> istället för cykelträning för mig.

Vi åker också gärna skidor men dessvärre är det många år sedan snötäcket räckt till mer än några enstaka dagar. Ungefär vid 2 - 3 decimeter byter vi till skidor. Faktum är att kyla har fördelen att alla kärr är stenhårda. När man väl är på krävande stig är inte kylan något problem. Däremot, tycker vi, att det kan vara jobbigt att ta sig til och från skogen om det långt, fartvinden kan kyla ner en ordentligt.

Per

Om man nu kan tala om vintercykling i Stockholm så hade jag säsongsdebut i Hellasgården i Lördags. Vid 8 -tiden hade snön inte hunnit tina ännu och solen gnistrade hårt. Leran var frusen och snön gjorde att alla hinder blev utsuddade i konturerna så de framstod som mindre utmanande, vilket hade till följd att åtminstone jag vågade mer än vanligt. En toppendag! Synd att man bara kan räkna med 3-4 såna tillfällen per år här i stan ( Påskafton var likadan). Resten av året är det samma blötlera som vanligt.

Kom hem med ren cykel

Marcus skrev:
>Om man nu kan tala om vintercykling i Stockholm så hade jag säsongsdebut
> i Hellasgården i Lördags. Vid 8 -tiden hade snön inte hunnit tina ännu och
> solen gnistrade hårt. Leran var frusen och snön gjorde att alla hinder blev
> utsuddade i konturerna så de framstod som mindre utmanande, vilket hade
> till följd att åtminstone jag vågade mer än vanligt. En toppendag!

Här med. Vi åkte en lång tur i Lunsen i söndags, och en två timmars vända idag i Berthåga.

Idag var det var stålande sol och marken var frusen och hård. Berthåga kan vara lerigt bitvis men idag bara rullade man över alla sura ställen utan att sjunka ned. Behövde inte ens göra ren cyklarna när vi kom hem :- ) Härligt !

Per

http://user.tninet.se/~ipg289h/First.html

håller me

Det är en rätt bra sida om vinter cykling det där.Är det nån som hittat nån fler sida om vinter cykling.Själv hojar jag hela vintern å här är det vinter redan brrrr.ja va fan det är ju kul även på vintern det är ju ba å klä sig lite mer.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathew Vad tänka på vid vintercykling? Mountainbike 18
Drifter Vintercykling i Umeå Mountainbike 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg