Hej!
Jag har kommit till insikt.
Jag har trånat efter en hyffsat vindtät tröja av nått slag ett tag, men det har inte funnits i budgeten, men så faller det tält jag skulle köpa begagnat bort, och det visar sig att min pappa hade ett hilleberg stalon liggande, så det får "duga" så länge, inget lättviktstält men ändå!
Så nu dök plats för en tröja/jacka upp i budgeten, bara sådär!
Så det jag söker är..
En jacka/tröja att ha på när det är lite kallt, när det blåser, kanske när det regnar (men tar med mig regnjacka), ganska tight passform.. slitstark och bra rörelsefrihet, lite smarta lösningar är också ett plus, och den ska vara skön att svettas i!
Kommer användas vid:
vandring
cykling (blåsigt),
muni (mountain unicycling, svettigt, men är det väder för det cyklar jag i fleece eller tshirt),
flugfiske.
turskidåkning.
Sen om den är snygg, så kan det ju va ett plus.
Och packvolymen är jag väldigt ointresserad av mig, målet är att ha en jacka jag alltid har på mig (förutom i tshirtväder)..
Pris... max 2000 kr, fast gärna billigare.
Har kikat lite på klättermusen mithril, är det ett vettigt val? Alternativ?
[Ändrat av lleberg 2007-03-24 kl 01:12]
Jag har kommit till insikt.
Jag har trånat efter en hyffsat vindtät tröja av nått slag ett tag, men det har inte funnits i budgeten, men så faller det tält jag skulle köpa begagnat bort, och det visar sig att min pappa hade ett hilleberg stalon liggande, så det får "duga" så länge, inget lättviktstält men ändå!
Så nu dök plats för en tröja/jacka upp i budgeten, bara sådär!
Så det jag söker är..
En jacka/tröja att ha på när det är lite kallt, när det blåser, kanske när det regnar (men tar med mig regnjacka), ganska tight passform.. slitstark och bra rörelsefrihet, lite smarta lösningar är också ett plus, och den ska vara skön att svettas i!
Kommer användas vid:
vandring
cykling (blåsigt),
muni (mountain unicycling, svettigt, men är det väder för det cyklar jag i fleece eller tshirt),
flugfiske.
turskidåkning.
Sen om den är snygg, så kan det ju va ett plus.
Och packvolymen är jag väldigt ointresserad av mig, målet är att ha en jacka jag alltid har på mig (förutom i tshirtväder)..
Pris... max 2000 kr, fast gärna billigare.
Har kikat lite på klättermusen mithril, är det ett vettigt val? Alternativ?
[Ändrat av lleberg 2007-03-24 kl 01:12]