Vilsen i materialdjungeln...

Hallå!!!
Jag har tänkt köpa en vinterjacka som ska kunna användas till allt från snowboard, turskidor, skoteråkning, till skolan och allt annat.
Det jag funderar på är vilket material man ska ha. Jag har länge funderat på Gore-tex men har läst att många tycker att det är för varmt på fjället.
Har ni några bra råd?

Guest

Gäst
Köp Gore-Tex jacka

Tycker nog att du skall köpa en Gore-Tex jacka ändå. Varm och varm av Gore-Tex jacka, tycker inte man blir mycket varmare av denna sortens jackor än andra om man ventilerar jackan efter förnuft och klär sig rätt under. Tycker knappast att man kan hitta några mer allsidiga jackor än dessa, blir du varm, ta av ett plagg under och stoppa i ryggsäcken. Lycka till!

tre jackor i en?

Tror nog också att du skulle behöva ngn sorts skal jacka. Om du väljer gore-tex är upp till dig. Men det finns skaljackor i andra mtrl, fråga bara i butiken, de brukar vara kunniga.
Visst skulle det funka med en skid/snowboardjacka i backen och till skolan. På tur däremot kan de bli lite varmt i alla fall för min del. Men jag har varit med folk som har kunnat skida på tur i en vecka med 5 lager kläder på överkroppen där det yttersta lagret var en tjock täck jacka och det funkade för dem. Så det är nog ganska personligt.
Tänk bara på vad du kommer att använda jackan till mest. Är du i skolan och i backen större delen av tiden och på tur ngn gång ibland så kanske det är bättre med en snygg skidjacka.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EddieK Vilsen i "texmex" skogen.. Vad är viktigt med membrankläder? Kläder 12

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg