• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vill du bo gratis på torp?

Jag har nyss flyttat in i min familjs torp som ligger 2 mil utanför Härnösand vid Höga Kusten. Känner att jag måste bort från storstaden och samtidigt spara lite pengar inför den csn-lösa sommaren. Jag skulle inte palla i längden att bo här ensam så jag skulle vilja att någon eller några kom hit och bodde med mig utan att behöva betala något alls för det (kräver inte heller att ni arbetar med något som betalning). Du kan bo några dagar, en vecka eller månader..det är helt upp till dig..förutsatt att det finns plats.

Det ligger vackert i en glänta omgärdat av skog med höga tallar och granar. Närmaste granne bor 500 meter därifrån så man är helt ifred. Där finns utedass och brunnsvatten, det är med andra ord väldigt spartanskt..men mysigt..el finns. Det finns både små och stora sjöar i närheten där man kan åka skridskor eller nåt på vintern och där det är underbart att bada på våren/sommaren..funderar på att bada där på vintern också..det kan nog vara rätt skönt om man gör upp en stor brasa bredvid, det finns en slags dusch på torpet men den styrs av tryckluft och man måste ha dem utomhus och först koka vatten.

Snö brukar det alltid vara här på vintern och det finns många pulkbackar.

Det finns bussar som stannar ca 5 km från torpet och går till Härnösand och Viksjö. Från Härnösand går både X2000, flyg och flera billiga bussar mot sthlm bland annat. I Härnösand finns t.ex. slalombackar i stort sätt mitt i stan och det är en bra kommun att bo i på vintern (och sommaren) om man gillar att göra saker i naturen, naturen är väldigt vacker.

Tre rum och kök och vind som man kan använda som förråd. Stor altan och stor gård finns också.

Det finns en fast tfn där som man kan be folk att ringa till. Jag har en bärbar dator som ni kan få låna för att använda internet också om ni skulle vilja det.

Vore extra roligt om du var konstnär, musiker, författare eller gjorde nåt annat skapande men hör av dig oavsett på 0703970147 eller maila vilhelmb(ingenskräppost)hotmail.com om det känns intressant. Själv är jag musiker (sjunger, gör låtar och spelar ak. gitarr..ni kan lyssna på http://www.eredian.tk