Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har nog haft drömmen om en långcykling i minst tio år. Snart är det rätt tid i livet för detta äventyr och jag skulle gärna ta emot tips från andras erfarenheter. Var, ensam, vet inte men är öppen för alla tips.
Maria
Mitt tips är att börja med att kolla in folks bloggar (det finns massor!) om du inte redan gjort det, och se hur andra gjort, sen kanske du får sug på något speciellt eller undringar om något speciellt.
Från Uppsala skulle jag antigen cykla söderut genom Sverige, ner i Tyskland/Polen och sluta i Gdansk där du kan ta båten upp till Nynäshamn. Eller båten till Tallinn och sen cykla söderut ner till Gdansk för att därefter ta båten till Nynäshamn eller Karlskrona.
Givetvis går det att vända på dessa turer och börja med båten till Gdansk.
Annars tycker jag en månad i Sverige är väldigt trevligt också. Det är jättefint att cykla i Sverige med många små trevliga vägar och fina sjöar att bada i.
genom finland planerar jag....åsså från uppsala..sen tbx genom andra sidan östersjön ...ifall örkar icke färjorna tbx nånstans från kusten baltikum,polen mm mm
Har nog haft drömmen om en långcykling i minst tio år. Snart är det rätt tid i livet för detta äventyr och jag skulle gärna ta emot tips från andras erfarenheter. Var, ensam, vet inte men är öppen för alla tips.
Maria
Jag läser nog lite slarvigt. Höll på att slå av stolen när jag läste att du tänkte cykla i 10 år. När jag ser att du talar om någon eller några månader är det i linje med mina drömmar. I bland tar det tid i livet innan man kan förverkliga sina önskningar. Jag är 63 år gammal och går i pension nästa år. Då tänker jag ta min cykel och ge mig iväg. Helsingfors-St Petersburg Estland Lettland och Litauen. Båt till Karlskrona och vidare hem till Östergötland Jag räknar med ett par månader när jag inte har någon tid att passa. Har tidigare bara gjort resor i Sverige
Hej Maria
Jag har tänkt mig att cykla neråt sydeuropa från v34 och ca 5 veckor. Jag är ganska aktiv men har aldrig långcyklat tidigare så har ingen aning om hur långt ner jag hinner på de veckorna. Skulle gärna komma neråt Balkan. Kan tänka mig att cykla en väg för att sen ta flyg eller tåg hemåt om det behövs tidsmässigt. Jag är kvinna 52 år.
Hälsningar
Pia