Just nu är jag RIKTIGT sugen på att dra iväg med min cykel någonstans långt härifrån! Men frågan är var. Tänkte planera en resa i januari och ett par månader framåt. Eftersom min budget är långt ifrån stor tänker jag spendera de flesta nätter i tält. Därför ska det helst vara ett relativt varmt ställe!
Någon som har tips eller erfarenhet?
Funderade på Nya Zeeland ett tag, de har ju sommar under vårt vinterhalvår och helt underbar natur. Det skulle vara helt perfekt om det inte vore för den förbannade allemansrätten som inte existerar där. Det är alltså inte tillåtet att tälta förutom på campingar som kostar en del.
Så, frågan är, var ska jag ta vägen om jag ska:
cykla och tälta, i ett land som är relativt varmt i jan-feb-mars, och har vacker natur?
Skulle bli jätteglad om någon ville dela med sig med lite tips, åsikter och historier!
Någon som har tips eller erfarenhet?
Funderade på Nya Zeeland ett tag, de har ju sommar under vårt vinterhalvår och helt underbar natur. Det skulle vara helt perfekt om det inte vore för den förbannade allemansrätten som inte existerar där. Det är alltså inte tillåtet att tälta förutom på campingar som kostar en del.
Så, frågan är, var ska jag ta vägen om jag ska:
cykla och tälta, i ett land som är relativt varmt i jan-feb-mars, och har vacker natur?
Skulle bli jätteglad om någon ville dela med sig med lite tips, åsikter och historier!