Nu är jag i princip klar med all min utrustning men det som är kvar är regnkläder!!
Jag vill ha ett mycket lätt (måste ha så lätt packning som möjligt) ställ som ska funka som regnställ och vindställ. Det ska vara med som enda jacka under vår, sommar och höst.
Blir det kallt tar jag många tröjor under helt enkelt.
Dessutom vill jag att det håller TÄTT! Så hög vattenpelare som möjligt med andra ord. Och så LÄTT som möjligt.
Jag har kollat på Haglöfs Critus (pant och jacket) och de känns underbara (men dyra). Dessutom tror jag inte att det var dragkedjor i benen och det vill jag nog ha tror jag.
En fördel om det finns ventilation men inte ett måste.
Tipsa mig är ni snälla.
De övriga jag sneglat lite på är Marmots Pre Cip och Itabs Packaway.
Jag vill ha ett mycket lätt (måste ha så lätt packning som möjligt) ställ som ska funka som regnställ och vindställ. Det ska vara med som enda jacka under vår, sommar och höst.
Blir det kallt tar jag många tröjor under helt enkelt.
Dessutom vill jag att det håller TÄTT! Så hög vattenpelare som möjligt med andra ord. Och så LÄTT som möjligt.
Jag har kollat på Haglöfs Critus (pant och jacket) och de känns underbara (men dyra). Dessutom tror jag inte att det var dragkedjor i benen och det vill jag nog ha tror jag.
En fördel om det finns ventilation men inte ett måste.
Tipsa mig är ni snälla.
De övriga jag sneglat lite på är Marmots Pre Cip och Itabs Packaway.