Har samma, i snön är det inga problem heller att har exped madrassen direkt på marken och skumgummi madrassen ovanpå. Det känns mkt varmare. Har jag en filt med mig ligger den emellan båda, då åker de inte omkring och det känns som luften i madrassen inte kylls lika mkt på sidorna om filten täcker dessa. Jag har dessutom ganska lite luft i madrassen, precis så mkt att jag inte slå igenom när jag ligger ned, tycker det känns varmare då än om jag pumpa lika mkt som jag har på sommaren.
Jag använder just nu en Exped Basic UL då jag ändå har den och den är så liten och lätt att det inte gör något att bära den + en skumgummi madrass. I kajaken har jag en skumgummi madrass i botten för att isolera mot den kalla vattentemperaturen, den är typ 120-140cm lång och räcker ihop med exped madrassen, funkar fint att sitta på vid raster också och tar ingen plats vid transporten.
Provade med bara en Dun 7 UL för nåt år sedan men den gick sönder efter 5:e natten. Sedan dess lita jag inte på att bara har en dunmadrass för den natten var ingen rolig upplevelse och det vill jag inte vara med om igen.
Med den varianten som jag gör nu kan jag ändå klara en kall natt trots ifall exped madrassen pajar, och allt ihop är ändå liten och lätt.