En kompis ska åka över till USA och då tänkte jag att han skulle få köpa en sovsäck till mig. Just nu lutar det åt en Marmot Helium EQ, men har lite svårt att bestämma vilken storlek jag ska välja. Är 186-187cm lång och regular är ju bara 183cm så egentligen så borde jag ju gå på long som är 198cm. Men den är ju både tyngre dyrare och onödigt lång så det känns ju inte så kul.
Har kollat lite bland gamla tråder och där funnit att vissa tycker det är helt OK med en reg. även fast den på papperet är några cm för kort. Men jag tar gärna emot fler åsikter ang. detta.
Så nu till alla ägare av Amerikansk säckar som har dessa stl.(Marmot, TNF, WM mm.) och som är runt 185cm långa.
Vilken storlek valde ni? Är ni nöjda med ert val?
Ska försöka ta mig till en butik så jag får prova själv men det vore kul att höra era erfarenheter.
Har kollat lite bland gamla tråder och där funnit att vissa tycker det är helt OK med en reg. även fast den på papperet är några cm för kort. Men jag tar gärna emot fler åsikter ang. detta.
Så nu till alla ägare av Amerikansk säckar som har dessa stl.(Marmot, TNF, WM mm.) och som är runt 185cm långa.
Vilken storlek valde ni? Är ni nöjda med ert val?
Ska försöka ta mig till en butik så jag får prova själv men det vore kul att höra era erfarenheter.