De hade en tredagarskampanj med 30 % på ryggsäckar första dagen, sedan var det kläder och något annat. Så jag hade nog bara tur som råkade kika efter ryggsäcken just den dagen Däremot så hade dom ingen chans mot XXL när det gällde Thunder 70 ens med 30 % rabatt.
Efter att ha fått hem båda säckarna och jämfört dom så har jag landat i att det blir Thunder 70 som får stanna, både för att jag tycker att den passar mig bättre sett till utrustning/konstruktion men också för att jag tycker att den var mycket snyggare än Lightning 60 (subjektivt och irrelevant, men ändå inte helt oviktigt ). Eftersom jag ändå måste köpa till en Flash Pocket till Lightning 60 så blir ju skillnaden inte så mycket större än 2-300 gram/2-300 kr och det känns som om Thunder 70s konstruktion är så pass mycket bättre att det är värt det.
Gratulerar till bra timing! Jag kommer gå för Lightning, gillar enkelheten och att den passar i livet just nu. Kortare turer, 1-3 nätter, med barnen (7-10 år) med utgångspunkt från egen stuga i Ramundberget så ska 60 liter räcka alldeles utmärkt. När de blir större och har tröttnat på "hemmamarker" och vi ger oss ut på längre turer kanske jag tänker om. Men då har å andra sidan barnen blivit äldre så då får de hel enkelt bära mer....;--)