Vilken musik??

Missförstånd...

Mandy; sa:
Jag förstår er inte när ni säger att musik är en så viktig del, jag lyssnar aldrig på musik när jag kör telemark. Dels för att ljudet som framstår när snön sprutar runt skidorna är den absolut bästa, men sen också för att det nedsätter din uppmärksamhet.

Hur ska du kunna höra om någon kör upp brevid dig (eller om dig) med musik i öronen?

Nu har ju flertalet musikivrare sagt vid ett flertal gånger i denna tråd att de INTE har musik på under själva åket!! Man pratar helt enkelt bara om den "inre musik" som snurrar i "huvudet", totalt utan lurar. Eller vad man lyssnar på när man ligger hemma och drömmer sig bort... :)

Re: ingen alls!

Mandy; sa:
Jag förstår er inte när ni säger att musik är en så viktig del, jag lyssnar aldrig på musik när jag kör telemark. Dels för att ljudet som framstår när snön sprutar runt skidorna är den absolut bästa, men sen också för att det nedsätter din uppmärksamhet.

Hur ska du kunna höra om någon kör upp brevid dig (eller om dig) med musik i öronen?

Helt riktigt! Inte ska man plugga in hörsnäckor med musik när man kör i pisten.
Min tanke med frågan var lite ställd utifrån mig själv. Jag har instant repeater 99 med Th Soundtrack of our lives i huvudet när jag kör, för vad den låten gör med mig. Den ger mig det dä lilla extra jävlaranammat som krävs för att få mig att kasta mig ut för en brant.

Men sen tycker jag att det var en jäkla känsla den gången jag hörde Bad Lands med The boss pumpandes ur högtalarna...
Det var kärlek de =)

Re: Missförstånd...

ceciliaw; sa:
Mandy; sa:

Nu har ju flertalet musikivrare sagt vid ett flertal gånger i denna tråd att de INTE har musik på under själva åket!! Man pratar helt enkelt bara om den "inre musik" som snurrar i "huvudet", totalt utan lurar. Eller vad man lyssnar på när man ligger hemma och drömmer sig bort... :)

Japp.... Så var tanken med min fråga.....Typ....
=)

fy tusan vad jag numera hatar den låten! Sen jag läast ditt inlägg kan jag inte få ur låten ur huvudet (eftersom jag av säkerhetsskäl kör utan musik i öronen)

Förstår du vad människor tittat konstigt på mig i backen eller?

HAr förövrigt en kompis´s kompis som går sin egen väg han är telemarkare och tar inte en sväng utan att sjunga opera, det sägs att man hör tydligt när han närmar sig...

Re: Re: ingen alls!

bash; sa:
Men sen tycker jag att det var en jäkla känsla den gången jag hörde Bad Lands med The boss pumpandes ur högtalarna...
Det var kärlek de =)

Hej!
Gott att det är fler än jag som har Badlands i öronen..

"..poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and the king ain´t satisfaied ´til he rules everything..."

Annars brukar jag också ha "Born to run" ringandes i öronen.
Mest för Clarence Clemons saxofons skull..

/BAX

Funkade midsommardagen 03 och det funkar under puderåker, i pistsvängen å på afterskin. Inte en möbel är hel när introt till Born in the USA strömmar ut i högtalaren på Loftet i Hemsedal;)

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg