Jag tänkte skaffa mig ett par nya tights för vinterbruk, främt då skridsko och längdåkning. Ser att många åker i Crafts modeller som är vindskyddade på framsidan. De ser toppen ut men vilken modell av dem rekomenderar ni som kör i dem? De finns ju i lite olika tjocklekar och varianter. Jag vill ju gärna ha ett par som inte är för varma när de är runt nollan och så får man plocka på lite under när det är kallt. Kör idag i tighta men inte åtsittande vandrings/klättringbyxor (tierras) och tycker de bra för det mesta (när tempot är måttligt) men de är inte optimala för längd och skridskoåkning i högt tempo.
Crafs website ger inte speciellt användar info tycker jag. Om "PCX Flex Thighs" som är en modell jag överväger tex kan man läsa följande:
- Keeps your legs warm
- Ergonomic fit
- Inner pocket in mesh
- Logo embroidery above knee
1. Det hoppas jag, annars kan jag lika gärna köra i kallingarna
2. Jo, det är ju tights vi snackar om här...
3. Det är faktiskt bra info
4. Ja, det ser jag på bilden och det har väldigt lite med funktionen att göra...
Ok, det var en lite onödigt hackande på Craft, men jag kunde inte låta bli. Nå, ni som har provåkt de olika modellerna, vore kul med era synpunkter på vad som passar i vilken temperatur och i vinklen instensitet. Finns ju andra märken också...har inget emot dem om ni har tips på det istället.
Crafs website ger inte speciellt användar info tycker jag. Om "PCX Flex Thighs" som är en modell jag överväger tex kan man läsa följande:
- Keeps your legs warm
- Ergonomic fit
- Inner pocket in mesh
- Logo embroidery above knee
1. Det hoppas jag, annars kan jag lika gärna köra i kallingarna
2. Jo, det är ju tights vi snackar om här...
3. Det är faktiskt bra info
4. Ja, det ser jag på bilden och det har väldigt lite med funktionen att göra...
Ok, det var en lite onödigt hackande på Craft, men jag kunde inte låta bli. Nå, ni som har provåkt de olika modellerna, vore kul med era synpunkter på vad som passar i vilken temperatur och i vinklen instensitet. Finns ju andra märken också...har inget emot dem om ni har tips på det istället.