BlueChart Atlantic - sjökort
Roads&Recreation Europe - Points Of Interest (POI)
MetroGuide Europe - Adressinformation och POI
De båda sistnämnda finns som jag sade tidigare i äldre varianter som bara bara täckte Sverige/Danmark. Iofs täcker inte heller de nya Europa-varianterna hela Sverige utan bara den södra hälften, eller kanske tredjedelen?
Roads&Recreation är en bantad variant tänkt för GPS:er med väldigt lite minne. Har du en Vista är MetroGuide mycket bättre.
Programmet som används för att ladda ner alla Garmins kartor till GPS:en heter MapSource och följer med på CD:n du köper. På denna sida där alla Garmin MapSourceprodukter beskrivs,
http://www.garmin.com/cartography/mapSource/index.html, kan du se täckningen genom att välja produkten i droplistan uppe till höger och sedan zooma in i fönstret som då kommer upp. De gula områdena är samma som du sedan kan ladda ner i GPS:en.
Om du tittar på lite äldre trådar här i forumet så ser du att det dessutom finns möjlighet att ladda ner egna kartor i Vistan. Det är väldigt krångligt och givetvis helt osupporterat av Garmin men skall enligt uppgift vara möjligt. Dock tror jag att du ändå måste ha Garmins MapSource-program för nedladdningen??! Adressökning och sådana finesser antar jag att du kan glömma med denna hemkokta lösning.