• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

"Vildmarksmässan"

Vad tyckte ni om mässan i år?
För mig var det för mycket fiske, för mycket husbilar och för mycket dykning. Resten blev då för lite annat uteliv, som t.ex. vandring. Det är synd att så många av de stora tillverkarna väljer att inte delta, som Hilleberg och andra.
 
Samma visa varje år

Jag har inte besökt årets mässa men efter de tidigare mässorna så har avsaknaden av att de större leverantörerna visar sig, varit ett återkommande klagomål.

Jan
 
Kan bara instämma med er ovan. Men konstigt nog återvänder jag ändå år efter år, har kanske en orealistisk(?) tro om att det ska bli bättre nästa och åter nåsta år.
Ha de bra
/vanja
 
Har inte varit på tidigare vildmarksmässor men jag har ju läst klagomålen. Att de hade flyttat dykfirmorna till vildmarksmässan gjorde att det blev mer intressant för mig. Dessutom ser jag det som en del i mitt friluftsliv.

Föredragen jag hann se (Mattias Klum och Renata Chlumska) var intressanta, framförallt Klum. Tyvärr hann jag inte med Fredrik Sträng eller Jörgen Johansson. Haglöfs hade en soffgrupp, en TV, några kataloger och en ryggsäck man skulle gissa vikten på. Det är väl typiskt antar jag. Inte mycket nyheter överlag. Stod och pratade ett tag med en tjej från Lundhags som berättade en del om utvecklingen. Jörgen hann jag med att prata lite kort med.

Tror jag klarar mig utan mässan i fortsättningen. Getouts Fair enough var trevligare tyckte jag, men jag har bara varit där en gång.

Fiske å husbilarna stördes jag inte av. Jag gick helt enkelt inte dit.

Mina 2 ören
Peter P.
 
Jag tycker att de har blivit sämre de senaste åren, inte alls så mycket kul saker som jag hoppats på. Vet heller inte om jag hinner besöka Fair Enough i år vilket brukar vara ett bra komplement.
 
Tycker man tonat ner husbilar & husvagnar och det gillar jag eftersom mitt friluftsliv inte innefattar sådana tingestar.

Jag tycker det var kul med att dykning var med.

Mycket fiske och foto som inte roar mig så mycket men tycker väl de platsar.

Synd att det är få vinterpryl-leverantörer, t ex skidor.

Jag var där på fredagen och då var det få föredrag jämfört med lör och sön - synd tycker jag.

Kartan över mässområdet var också dålig - man kunde inte lätt utläsa de olika områdena på mässan på kartan, bara resp utställare.

/Patrik, långävga besökare från Karlskrona
 
tigertamjaren; sa:
På omvägar har sagts att allas vår Leichtgewicht-Jögge (NUI) stod och förevisade UL-kallingar och annat myspys på mässan. Stämmer detta verkligen?

Japp, fick några ord med honom. Tarpen finns. :) Några kallingar såg jag inte.

Peter P.