• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vildmarksmässan

tjena!

har idag lördag varit på vildmarksmässan i sthlm. blev lite besviken på den om jag ska va ärlig.
som ett litet ex så hade jag hoppas på o kunna testa o kanske köpa ett par skyssta klätterskor... men jag hittade bara la sportiva skor...iof kanske de gör bra skor men de passar inte min fot :(..... o så en grej till..varför måste all form av mat/dricka va så j..la dyrt. 45 kr för en dubbel fralla med nått skink bit i....iof e de ju alltid så men ändå.

kan förstå om ni som gillar o fiska va nöjda för fiske grejer va de rätt mycket av...tyckte jag i alla fall.

hoppas nu att nästa år mässa innehåller lite mer märken lr vad man nu ska säga o inte bara enskilda butiker.
 
dystert var ordet ...

Jag var också där och kikade in mässan. Många varumärken som man hade väntat sig att finna där: Fjällräven, med Tierra, Trangia, Hilleberg mfl lyser med sin frånvaro.

Vad beror detta på? Att det finns en hel del prylgalna friluftsmänniskor visar inte minst detta forum. Och en mässa av det här slaget torde ju vara ett lysande tillfälle att marknadsföra de senaste pryttlarna till presumtiva kunder.

Bland föredragen kunde man hitta åtminstone några som värt resan till Älvsjö. Själv tyckte jag det var kul att se Janne Corax bilder från Tibet.