pthorsen74@hotmail.com (Pär Thorsén)
Gäst
Man måste tänka längre än näsan räcker!! Med denna inledningsfras syftar jag på Vikingarännets ledning som blåser av ett lopp med internationellt startfält endast 14 timmar innan start. Att på meterologisk väg inte kunna förutse vad som komma skulle och därmed meddela om loppets inställan tidigare i veckan är mycket svagt. Jag åkte själv på stora delar av Ekoln under gårdagen - och javisst - där hade ett skridskolopp med 8000 startande varit direkt olämpligt att starta. Men detta försvarar inte den grova organisatoriska miss som den sena avblåsningen utgör!
Jag håller med tidigare skrivande om att Vikingarännets ledning till kommande år kan få besvär att hitta sponsorer.
Dessutom vill jag ägna ett par rader åt alla de långväga gäster (både nationella och internationella) som betalat stora stora summor pengar både för logi och resor för att få uppleva kulturbyggderna söderut från Uppsala på skridskor. Det är mycket beklagansvärt att något dylikt kan få inträffa.
Vi är troligtvis många som nu tvivlar på ett deltagande i nästa års försök till skridskolopp, men man kan iallafall hoppas på ett mer proffesionellt försök nästa år
Jag håller med tidigare skrivande om att Vikingarännets ledning till kommande år kan få besvär att hitta sponsorer.
Dessutom vill jag ägna ett par rader åt alla de långväga gäster (både nationella och internationella) som betalat stora stora summor pengar både för logi och resor för att få uppleva kulturbyggderna söderut från Uppsala på skridskor. Det är mycket beklagansvärt att något dylikt kan få inträffa.
Vi är troligtvis många som nu tvivlar på ett deltagande i nästa års försök till skridskolopp, men man kan iallafall hoppas på ett mer proffesionellt försök nästa år