Videokamera!

Hej på er!

Jag ska köpa en ny filmkamera, och behöver lite tipps. Jag ska ha den till att filma i naturen.
Jag har tänkt mig en kamera med hårddisk, och plats för sd-minneskort.
Förslag?

mvh Björn

Alla videokameror idag håller tillräckligt hög bildkvalite så jag rekomenderar att satsa en peng på ljudet också. Se till att kameran har mic ingång och köp en bra mikrofon, med puffskydd alt. päls, det finns inget som irriterar så mycket som vindbrus på en annars bra film...

Ju mindre rörliga delar kameran har desto mindre ström drar den, så jag skulle rekomendera en med enbart minneskort och köpa till ett extra batteri.

Den här är bra: Canon Legria FS200 och billig på Cyberphoto.se

Alla videokameror idag håller tillräckligt hög bildkvalite så jag rekomenderar att satsa en peng på ljudet också. Se till att kameran har mic ingång och köp en bra mikrofon, med puffskydd alt. päls, det finns inget som irriterar så mycket som vindbrus på en annars bra film...

Ju mindre rörliga delar kameran har desto mindre ström drar den, så jag skulle rekomendera en med enbart minneskort och köpa till ett extra batteri.

Den här är bra: Canon Legria FS200 och billig på Cyberphoto.se

Tack ska du ha. Ja mikrofon vill jag ju ha. De var en bra grej! Har du en sådan kamera?

mvh Björn

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg