OZ har kommit!
Nu har jag sett den gröna OZ regnjackan i Stockholm, den vill jag lägga vantarna på med bara 175gr, men ca 2500, då köper jag nog två Marmot Precip för 1000:- st, då för jag bära 369 det dubla vikten. Jag vet inte men jag tror att OZ jackan tål minde slit, så är jag oaktsam kommet tyget rivas sönder snabbt.
Jag har Haglös 45L Limsäck som var deras första limserie, och jag är otorligt nöjd med den. efter jag köpt en Jam2 är jag osäker vilken som är bäst, Jam väger minde och ska ta 51L, men jag är tveksam, en höst tog jag Limsäcken och vändrade mellan Abisko och Keb, och tyckte det gick otroligt bra, bortsett från att jag tappade mitt liggunderlag. Men nu när jag har mindre tält, sovsäck, liggunderlag och kök. Borde den ryggan vara perfekt.
Ibland har jag lånat ut min Limsäck, då har jag sovit dåligt, ifall säcken skulle försvinna eller bli skadad, den följer alltid med till livsmedelsaffären vid lite större inköp eller när jag reser runt i världen. I höstas drog jag till Gotland för att vandra med Jam2 och upplevde den svår packad. Dock måsta jag byta ut mitt Unna mot Akto. Så jag ser verkligen fram mot denna höst när jag ska testa Jam2 igen i fjällen med max 9kg i säcken + mat och bränsle.