Vi blir några styckna!

Jag har planerat 3 fjällturer i svenska fjällen med start 10 augusti.

1. Runt Kebnekaise, där vi ska bestiga syd- och nordtoppen från Tarfala och fortsätta Jojjoleden och sen ner mot Ritsem. (8dagar) Vi är på listan 8 deltagare som ska bestiga topparna, sen kommer vi att splittras allt eftersom.

2. Genom Sarek, där vi börjar i Saltoluokta längs Kungsleden och följer Pastavágge mot Pielaslätten. Där ska vi försöka bestiga Bierkepakte. Vi fortsätter över några glaciärer mot Luohttolahko, sen ner i Njottosvágge och upp mot dalen för att försöka bestiga Saitaristjåhkkå. (15dagar) Vi är 2 personer som siktar på topparna och 3 personer som följer med och gör andra dagsturer.

3. Vindelfjällen, en enkel tur läng Kungsleden Hemavan - Ammarnäs. (7dagar) Vi är 10 personer som ska vandra.

Är det några fler som är intresserade av att hänga med i Sarek? Tiden 18/8-1/9.

Jag kommer under försommaren att cykla ca 550 mil från Göteborg via Alperna/Karpaterna till Jokkmokk. Jag kommer bestiga lite berg längs vägen, men här blir den största sammanhängande fjällturen.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Jag har planerat 3 fjällturer i svenska fjällen med start 10 augusti.

1. Runt Kebnekaise, där vi ska bestiga syd- och nordtoppen från Tarfala och fortsätta Jojjoleden och sen ner mot Ritsem. (8dagar) Vi är på listan 8 deltagare som ska bestiga topparna, sen kommer vi att splittras allt eftersom.

2. Genom Sarek, där vi börjar i Saltoluokta längs Kungsleden och följer Pastavágge mot Pielaslätten. Där ska vi försöka bestiga Bierkepakte. Vi fortsätter över några glaciärer mot Luohttolahko, sen ner i Njottosvágge och upp mot dalen för att försöka bestiga Saitaristjåhkkå. (15dagar) Vi är 2 personer som siktar på topparna och 3 personer som följer med och gör andra dagsturer.

3. Vindelfjällen, en enkel tur läng Kungsleden Hemavan - Ammarnäs. (7dagar) Vi är 10 personer som ska vandra.

Är det några fler som är intresserade av att hänga med i Sarek? Tiden 18/8-1/9.

Jag kommer under försommaren att cykla ca 550 mil från Göteborg via Alperna/Karpaterna till Jokkmokk. Jag kommer bestiga lite berg längs vägen, men här blir den största sammanhängande fjällturen.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Låter jättebra! Kommer ju att bli kanonkul! :cool:

//Julle

Ytterligare en grupp?

Låter som ett bra upplägg. Tyvärr är 2 veckor för mycket för mig.

Jag skulle gärna ta en korttur in i Sarek v33 med några extradagar för resor dit och hem.

Finns det några andra med lite semester men som gärna vill se Rapadalen.?

Jag har ingen att vandra med så minst en vandringskompis måste hittas. Vore underbart att komma iväg.

Harald

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg